آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۳۸۹۶
اقتصاد
۵
بورس

تقویت 154 واحدی شاخص کل بورس

معامله گران بورس تهران، کم عمق ترین معاملات سهام پس از جای گیری شاخص کل بورس در کانال 83 هزار واحدی را به نظاره نشستند: بازاری که دیروز فروشنده سهام در اغلب گروه های پیشرو بازار بود.

شاخص کل، قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات دیروز شنبه با افزایش 155 واحدی روی رقم 83 هزار و 428 واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن اما با کاهش 46 واحدی عدد 17 هزار و 848 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 45 واحدی به رقم 91 هزار و 818 واحد دست یافت. شاخص بازار اول در حالی با کاهش 13 واحدی به رقم 58 هزار و 628 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1001 واحدی عدد 180 هزار و 919 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی به رقم 954 واحد رضایت داد.

دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 169 واحد، پالایش نفت اصفهان با 13 واحد و فولاد خوزستان با 12 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 41 واحد، صنعتی و معدنی گل گهر با 11 واحد و نفت پارس با 5 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. به گزارش فارس، ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی به بیش از 76 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 415 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 40 هزار و 593 نوبت داد و ستد بود. با این همه قطعی شدن برخی معاملات عمده باعث شد تا ارزش معاملات بورس تهران به مبلغ بیش از 237 میلیارد تومان نمایش داده شود. طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت های بیمه حافظ، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، بانک حکمت ایرانیان و حق تقدم خرید سهام آن، اوراق اجاره هواپیمایی ماهان، ورزیران، مهندسی فیروزا، پتروشیمی دهدشت و صنعتی شیمیایی رنگین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نهاد معاملاتی شرکت های بیمه کارآفرین، داروسازی سبحان انکولوژی، صنایع خاک چینی ایران و حق تقدم خرید سهام نیروترانس از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند.