آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۴
فوتبال ایران
۱۱

نکونام:به خاطر پول از تیم ملی نرفتم

کارلوس کی روش در حرف های تازه خود، بعد از مدت ها سکوت درباره جواد نکونام و جدایی اش از تیم ملی، نکته ای گفت که مبهم بود. کی روش، سال گذشته در جریان برگزاری اردوی ایران در امارات، به نکونام و دیگر دستیاران ایرانی گفت، به تهران برگردند و وقتی پول قراردادشان را گرفتند، به دبی بروند. به دستور تاج اما مربیان ایرانی در دبی ماندند و کی روش هم در نهایت آنها را کنار گذاشت. کارلوس کی روش در مصاحبه دیروز خود گفت، نکونام به این دلیل رفت که هفت ماه حقوقش را نگرفت. این حرف می توانست به دو دلیل باشد؛ این که او بخواهد جدایی نکونام را گردن فدراسیون بیندازد یا برای نکونام، مسائل مالی را مهم جلوه دهد و تاکید کند که چون پول نگرفته، رفته است.

کاپیتان سابق تیم ملی علاقه ای ندارد در این باره صحبت کند.

او دیروز گفت: من هیچ وقت به خاطر پول از تیم ملی نرفتم. نکونام برای این که ما را راهنمایی کند، می گوید بهتر است، مصاحبه او در اردیبهشت سال 94 و پس از حضور در تیم ملی را بخوانیم. این مصاحبه کاملا نشان می دهد، او از همان روز اول حضور در تیم ملی دنبال پول نبود. نکونام در مصاحبه اش گفته بود: هرگز در تیم ملی دنبال مسائل مالی نیستم. آقای کی روش به من گفتند، قرارداد ببندم و من برایم مهم نیست رقم قرارداد چقدر است چون اصلا نمی خواهم آن را بگیرم. به مسئولان فدراسیون گفتم،کل قرارداد من را خرج کارهای خیریه کنید.

مرور مصاحبه نکونام گویای آن است که او به هیچ وجه دنبال پول نبود و هرگز بابت این مساله اعتراضی نداشت و در واقع این کی روش بود که روی آن حساسیت داشت تا نهایتا به خاطر این مساله، نکونام را کنار بگذارد.