آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۴
ایران
۱۵

زلزله زدگان بجنوردی همچنان زیر چادر

پس از گذشت بیش از سه ماه از زلزله 23 اردیبهشت ماه بجنورد، بخش زیادی از وعده های دولت برای پرداخت تسهیلات و ساخت واحدهای مسکونی در روستاهای زلزله زده محقق نشده است و مردم این مناطق چشم انتظار نگاه ویژه ای هستند.

به گزارش تسنیم، مردم روستاهای زلزله زده بجنورد، شب های سرد شهریورماه را به امید رفتن به زیر سقف های امن و محکم، در پناه چادرهای امدادی به صبح می رسانند.

این در حالی است که از اولین دقایق زلزله بجنورد، وعده بازسازی و جبران خسارت منازل مسکونی از طرف همه دستگاه های متولی داده شد. استاندار خراسان شمالی از بیمه بودن واحدهای مسکونی خبر داد و گفت: مردم نگران خسارت های ایجادشده ناشی از زلزله نباشند؛ چراکه تمام منازل آسیب دیده توسط استانداری خراسان شمالی بیمه است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بازدید از مناطق زلزله زده اظهار کرد: به هر یک از خانوارهای زلزله زده در روستاهای خراسان شمالی 20 میلیون تومان تسهیلات و 20 میلیون کمک بلاعوض اعطا می شود. از این میزان 20 میلیون تومان بیمه خسارت روستاییان است و 20 میلیون تومان دیگر نیز به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می شود.

اما اینک پس از گذشت سه ماه از زلزله بجنورد و تخریب بیش از هزار واحد مسکونی، تنها صد واحد آماده بهره برداری بوده و به اذعان مدیران استان، هنوز کمک ها و تسهیلات دولتی به استان نرسیده است. علی محمدی،مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در این باره گفت: اعتبارات مصوب هیات دولت هنوز نرسیده است. با وجود این، بنیاد مسکن از منابع داخلی خود اعتباراتی را در بجنورد و مانه و سملقان متمرکز کرده است.