آرشیو سه‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۵
صفحه اول
۱

برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی؛ از امروز

مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی گفت: چهارمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی به همت 70 تولیدکننده ایرانی از امروز سه شنبه به مدت دو هفته در تهران و 15 مرکز استان برگزار می شود.

سعید حسینی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: نمایشگاه تهران تا 31 شهریور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برپا می شود و علاقه مندان می توانند از ساعت 10 تا 22 هر روز از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی استقبال مردم در سال های اخیر از محصولات نوشت افزاری با طرح شخصیت های ایرانی و اسلامی و کارتونی را خوب و گسترده دانست و تصریح کرد: در سال های گذشته با رشد فناوری گرافیکی و دانش طراحان ایرانی و گسترش طرح های ایرانی و کارتونی، استقبال خوبی از این محصولات بومی به وجود آمده است.

وی افزود: روزی که این کار را آغاز کردیم، فقط دو تولیدکننده در کشور از طرح های با شخصیت های ایرانی یا کارتون ها و کاراکترهای تلویزیونی استقبال کردند، اما امروز بیش از 70 تولیدکننده در زمینه های مختلف نوشت افزار از جمله کیف مدرسه، دفترچه و... فعالیت می کنند و تقاضای گسترده ای هم برای این امر بین تولیدکنندگان وجود دارد.

مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی افزود: گردش مالی سالانه نوشت افزار در بازار ایران 4000 میلیارد تومان است که 70 درصد این ظرفیت از خارج کشور به صورت قانونی یا قاچاق وارد می شود.

سعید حسینی افزود: سالانه بیش از 150میلیون جلد انواع دفترچه و میلیون ها قلم کیف، جامدادی، مداد و خودکار در کشور مصرف می شود که بخش عمده ای از آنها از خارج وارد می شود.