آرشیو سه‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۵
ایران
۱۵

مشاهده 2 قلاده یوزپلنگ در توران شاهرود

رئیس پارک ملی توران از مشاهده دو قلاده یوزپلنگ بالغ در این ذخیره گاه خبر داد و گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری، چهار یوزپلنگ دیگر نیز مشاهده شد.

احمد رادمان در گفت وگو با مهر، ضمن تائید خبر مشاهده یوزپلنگ آسیایی در منطقه ذخیره گاه زیستگاه توران بیارجمند در تشریح جزئیات آن گفت: ماموران اجرایی پارک ملی توران ضمن گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی ساعت 17 و 45 دقیقه یکشنبه هفته جاری موفق به مشاهده دو قلاده یوزپلنگ بالغ در محلی به نام شکسته های پورنگ شدند.

وی افزود: ماموران که با موتورسیکلت به گشت و کنترل منطقه مشغول بودند بعد از مشاهده یوز، حدود دو دقیقه رفتار آنها را نگاه کردند که به علت همراه نداشتن دوربین عکاسی، متاسفانه تصویری از آنها ثبت نشده و به دلیل دوری مسافت تا محل حضور یوزها امکان گرفتن عکس با گوشی تلفن همراه نیز وجود نداشت.

رئیس ذخیره گاه زیست کره توران شاهرود با بیان این که طی چهار ماهه نخست سال جاری چهار یوزپلنگ مشاهده شد، بیان کرد: طی سال گذشته نیز هشت مشاهده مستقیم و دو بار توسط دوربین تله ای از تصویر یوزپلنگ در قاب نشست.

رادمان تاکید کرد: با توجه به این که حفظ یوزپلنگ از اهمیت خاصی برخوردار است، لذا از مردم تقاضا داریم چنانچه با این گونه ها مواجه شدند، بلافاصله مراتب را به نیروهای حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا بتوانیم برای حفظ این گونه ارزشمند کوشا باشیم.