آرشیو سه‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

پاتوق قصه در شبکه آموزش

برنامه جدید «روبه روی ماه» در شبکه آموزش از 25 شهریور ساعت 23 روی آنتن شبکه آموزش می رود.

داوود آجرلو، تهیه کننده و کارگردان برنامه «روبه روی ماه» در گفت وگو با فارس گفت: این برنامه قرار است پاتوق قصه خوانی در تلویزیون باشد. کتاب ها ابتدا خلاصه و بعد توسط یک گوینده یا بازیگر به صورت تصویری خوانده می شوند. در بین خواندن هم پاورقی یا حاشیه بدون این که مزاحم خیال پردازی خواننده باشد، نقش پررنگی در ارتباط با مخاطب دارد.

وی افزود: در طول برنامه به مرور، مشارکت مخاطبان در برنامه بیشتر خواهد شد؛ به نحوی که می توانند قصه های کوتاه شان را برای برنامه بفرستند و قصه های منتخب در برنامه خوانده می شود. یا می توانند از کتاب هایی که اعلام می شود بخش هایی را بخوانند و بفرستند تا در برنامه پخش شود.

آجرلو اضافه کرد: این ایده ها و اصولا کل برنامه در پی ترویج فرهنگ کتابخوانی و بویژه یادآوری سنت قصه خوانی است.

وی در معرفی عوامل تولید «روبه روی ماه» خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای دکور و لوگوی این برنامه به عهده مهدی هاشمی بوده که طراح دکور دورهمی و بسیاری از برنامه های دیگر تلویزیون است. مدیر تدوین و ویدئو گرافیک برنامه عباس یوسفیان است و امیرعلی باقری مدیریت برنامه ریزی این پروژه را به عهده دارد.

تهیه کننده «روبه روی ماه» تصریح کرد: عنوان این برنامه کنایه از قرار گرفتن در برابر تجربه های روشنگر دفاع مقدس است. نتایج و تاثیرات این برنامه نیز آشنایی با خاطرات دفاع مقدس که توسط اهالی فن در قالب ادبیات به صورت کتاب ارائه شده است به این ترتیب علاوه بر موضوع اصلی ترویج کتابخوانی و درست خوانی و پاسداشت زبان فارسی هم خواهد بود.