آرشیو سه‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

مرادی: به تغییر اوزان توجه نمی کنم

اول مدال آسیایی، بعد طلای جهانی

سهراب مرادی خودش را برای مسابقات وزنه برداری جهانی 2017 آماده می کند، اما احتمال حذف دسته 94 کیلوگرم، دسته ای که او وزنه می زند، دردسر تازه ای برایش شده است. قهرمان المپیک می گوید: من هم طی روزهای اخیر در رسانه ها خواندم قرار است دسته 94 کیلوگرم از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری حذف شود اما باید صبر کرد و دید بالاخره تکلیف این دسته چه می شود. گزینه اول برای حذف، دسته 94 کیلوگرم است. این هم شاید از بدشانسی ماست. اما مطمئنم اوزان به صورت کلی تغییر می کند.

مرادی تمرکز خود را روی مسابقه های داخل سالن آسیا گذاشته است و سعی می کند تا اعلام نهایی فدراسیون جهانی درباره تغییر اوزان فکر نکند. او می گوید: نزدیک به دو هفته دیگر به مسابقات داخل سالن آسیا می روم. در آسیا در دسته 94 کیلوگرم وزنه برداران خوبی داریم. به هر حال برای یک رقابت جذاب و خوب به آنجا می روم و امیدوارم با مدال طلا برگردم. خودم داوطلب شدم در این رقابت ها شرکت کنم زیرا یک سالی است در مسابقه ای شرکت نکرده بودم. قبل از مسابقات جهانی به یک محک جدی نیاز دارم.

وزنه بردار اصفهانی تیم ملی درباره حریفانش هم می گوید: شنیدم که وزنه برداری چین محروم شده است و من هم یک رقیب چینی در این وزن داشتم. البته یکی دو سالی بود که به مسابقات نمی آمد. ازبکستان و قزاقستان در آسیا و وزنه بردارانی از بلاروس و لتونی از دیگر رقبای من در مسابقات جهانی هستند. فقط 80 روز تا رقابت های جهانی باقی مانده است و باید بدون توجه به رقبا روی آمادگی خودم کار کنم. گرفتن مدال طلا به روز مسابقه بستگی دارد. در حال حاضر به طلا در آسیا فکر می کنم و سپس برنامه ام برای طلای جهانی را آغاز می کنم.

اردوی تیم ملی چند روزی است در شهرستان نور برگزار می شود و مرادی آخرین مراحل آماده سازی را تا پیش از مسابقه های داخل سالن آسیا به میزبانی ترکمنستان در آنجا سپری می کند. او می گوید: از وضعیت سالن و تمرین کاملا راضی هستیم. ده روز دیگر اینجا تمرین می کنیم چون نیاز داریم مدام در ارتفاع و سطح دریا تمرین داشته باشیم.