آرشیو سه‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۵
سینما
۱۲
سینمای جهان

غیبت فیلم های تازه در جدول گیشه

کیکاووس زیاری

در غیبت فیلم های تازه سینمایی، محافظ مزدور موفق شد، دوباره صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شود. این اکشن ماجراجویانه با فروشی 10 میلیون دلاری این مقام را کسب کرد. کار تازه رایان رینولدز و ساموئل ال جکسن پس از سه هفته صدرنشینی، به فروش کلی 55 میلیون دلاری دست پیدا کرده و لقب یک فیلم پرفروش را گرفته است. شرکت فیلمسازی لاینزگیت برای تولید فیلم، حدود 40 میلیون دلار هزینه کرده است. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، ردیف دوم جدول همچنان در اختیار درام ترسناک آنابل: آفرینش است. فیلم با فروشی 7 میلیون دلاری در این ردیف نشست.

کمپانی برادران وارنر از فروش کلی بالا و خوب 89 میلیون دلاری محصول تازه خود راضی به نظر می رسد. اهل فن می گویند، تماشاگران ماجراجویی های عروسک قاتل این مجموعه فیلم را پسندیده و از تماشای آن بسیار ترسیده اند.

تحلیلگران اقتصادی سینما با اعلام پایان فصل تابستان سینما، نام پنج فیلم پرفروش فصل را نیز اعلام کردند. اکشن کمیک استریپی و ابرقهرمانانه زن شگفت انگیز/ واندروومن با فروشی 409 میلیون دلاری، لقب موفق ترین فیلم فصل را گرفت. کمپانی برادران وارنر تهیه کننده فیلم دانکرک را هم در بین پنج فیلم برتر فصل دارد. این درام جنگی کریستوفر نولان با فروشی 179میلیون دلاری، ردیف پنجم این جدول را از آن خود کرده است. البته هنوز نمایش عمومی این فیلم در آمریکای شمالی ادامه دارد و رقم کلی فروش آن، افزایش خواهد یافت.

اکشن کمیک استریپی نگهبانان کهکشان 2 کمپانی والت دیزنی و شرکت مارول، با فروشی 390 میلیونی در ردیف دوم قرار گرفت.

سومین فیلم جدول، اکشن ابرقهرمانانه اسپایدرمن: بازگشت به خانه شرکت سونی با فروشی 324 میلیون دلاری است. انیمیشن کامپیوتری من نفرت انگیز 3 هم چهارمین فیلم جدول است. این کمدی اکشن ماجراجویانه با فروشی 258 میلیون دلاری این ردیف را به خود اختصاص داد.