آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۶
شهرستان ها
۷

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: توزیع بیش از 7 میلیون جلد کتاب درسی رایگان در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که کتاب های درسی مدارس دولتی به صورت رایگان بین دانش آموزان آن توزیع می شود و در این راستا بیش از 7 میلیون جلد کتاب درسی رایگان در استان توزیع شده است.

در سال تحصیلی جدید علیرضا نخعی از تدارک آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای بیش از 6 هزار و 600 مدرسه سطح استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 90 درصد کتاب های درسی دانش آموزان سیستان و بلوچستانی در سطح مدارس دولتی این استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تا ابتدای مهر 10 درصد دیگر نیز توزیع می شود، گفت: برای سال تحصیلی جدید بیش از 7 میلیون جلد کتاب درسی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال تامین شده است. وی افزود: بیش از 100 مدرسه جدید با 400 کلاس درس از ابتدای امسال و در هفته دولت به مجموعه آموزشی آموزش و پرورش افزوده شده است.

نخعی خاطرنشان کرد: در آستانه مهرماه امسال حدود 6 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی نیز به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی همچنین از حذف پایه پیش دانشگاهی و افزوده شدن پایه یازدهم در سال جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اولین سالی است که پایه یازدهم اضافه شده و با توجه به اینکه کتاب ها جدید هستند، دوره های آموزشی لازم برای معلمان برگزار شده است.