آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۶
اقتصادی
۴

براساس نتایج دو مطالعه دانشگاهی در آمریکا

رویکرد جهانی باید به سمت کشاورزی پایدار پیش رود و نه تراریخته

براساس مطالعات دو دانشگاه معتبر در آمریکا تامین غذای مردم جهان در دهه های آینده تنها با انجام کشاورزی پایدار امکان پذیر است و محصولات تراریخته این ظرفیت را ندارد.

به گزارش فارس به نقل از «ارگانیک اوتوریتی»، دو تحقیق جدید به اهمیت تداوم کشاورزی پایدار در جهان با پیش رو بودن تغییرات آب و هوایی و افزایش روزافزون جمیعت تاکید می کند.

براساس تحقیقی در دانشکده «مک الستر» آمریکا، کشاورزی پایدار بهترین گزینه برای تغذیه جمعیت رو به رشد جهانی است. این مسئله علی رغم قول هایی است که توسط موافقان محصولات دستکاری شده ژنتیکی (تراریخته) برای تامین غذای مردم در آینده می دهند.

مطالعه دیگری که توسط پروفسور «ویلیام جی» انجام شده نشان می دهد که اگرچه تکنولوژی تولید محصولات تراریخته ممکن است شرایط و ابزاری برای مبارزه با کمبود مواد غذایی فراهم کند اما این تکنیک معمولا هزینه تولید غذا را در کشورهای در حال توسعه به دلیل پیش نیازهایی که برای استاندارد بودن این نوع تولید در نظر می گیرد افزایش می دهد. در بسیاری از شرایط استانداردهایی که برای این روش در نظر می گیرند بسیار سخت است.این مطالعات تحقیقات قبلی نظیر مطالعه ژوئن سال گذشته که در پنل بین المللی کارشناسان سیستم غذایی پایدار مطرح شد را تایید می کند و اشاره می کند که کشاورزی پایدار راه حل کلیدی برای رفع بحران گرسنگی جهان آینده است. این نظر همچنین در نظرات رئیس سازمان جهانی فائو نیز تاکید شده است. گرازینو داسیلوا در نشست بین المللی تحت عنوان تغییرات آب و هوایی و کشاورزی به تغییر روش ها تاکید کرد و گفت که رویکرد جهانی باید به سمت کشاورزی پایدارتر پیش رود و تنها در این حالت است که می توان غذای جمعیت روبه فزون آینده را تامین کرد.