آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کارائیب میزبان طوفان بزرگ «ایرما»!

با شدت گرفتن طوفان فوق استوایی ایرما در منطقه کارائیب چندین جزیره در این دریا خود را برای مقاومت در برابر باد و باران های شدید این طوفان آماده می کنند.

به گزارش بی‎بی سی، مرکز ملی طوفان های فوق استوایی (هاریکین) آمریکا می گوید که سرعت بادهای طوفان به 215 کیلومتر در ساعت می رسد و احتمالا در ساعات آینده شدیدتر خواهد شد.

پیش بینی می شود ایرما سه شنبه شب با باد و باران های شدید و خطرناک به جزایر لیوارد برسد. ایالت فلوریدای آمریکا هم پیشاپیش وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

این درحالی است که ساکنان دو ایالت تگزاس و لوییزیانا در جنوب آمریکا همچنان با خرابی های ناشی از طوفان هاروی که هفته پیش از این ناحیه گذشت، دست و پنجه نرم می کنند.

با این حال مرکز ملی طوفان های فوق استوایی آمریکا هشدار داد، هنوز نمی توان مسیر دقیق ایرما یا تاثیر آن بر آمریکا را پیش بینی کرد.

این مرکز گفت ایرما قرار است اواخر سه شنبه یا اوایل چهارشنبه به جزایر لیوارد در شرق پورتو ریکو برسد.

براساس این پیش بینی این طوفان احتمالا باعث حداکثر 25 سانتی متر بارندگی در بعضی نواحی شمالی و بالا آمدن سطح آب دریا تا سه متر خواهد شد.پورتوریکو هم وضعیت اضطراری اعلام کرده و گارد ملی را فعال کرده است.

ریکاردو روسلو، فرماندار پورتوریکو اعلام کرد که مدارس در روز سه شنبه تعطیل است و سرپناه هایی با ظرفیت پذیرش 62 هزار نفر گشوده خواهد شد.

بنا به این گزارش، انتظار می رود این طوفان ظرف 48 ساعت دیگر به بخش های پرجمعیت تر کارائیب به مناطقی از آمریکا برسد. به همین دلیل در ایالات فلوریدا و کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام شده است.