آرشیو پنجشنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۵۷
ورزش
۱۸

خبر

بررسی طرح سرباز فوتبالیست در ستاد کل

به گزارش ایسنا، سردار مهرعلی باران چشمه، مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح، درباره طرح سرباز گرفتن تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: «وزارت ورزش نامه ای به ستاد کل نیروهای مسلح نوشته و درخواست کرده که با توجه به موقعیت استقلال و پرسپولیس و تعداد هواداران این دو تیم، هر سال دو سرباز به این دو باشگاه داده شود. البته بازیکنان سرباز باید در رده های سنی در تیم های استقلال یا پرسپولیس تربیت شده و به تیم بزرگسالان راه پیدا کرده باشند».

پاداش 4 میلیاردتومانی برای بازیکنان عربستان

هر کدام از بازیکنان تیم ملی فوتبال عربستان بابت صعود به جام جهانی 2018 روسیه پاداشی حدود چهار میلیارد تومان دریافت خواهند کرد. به گزارش خبرآنلاین؛ روزنامه ریانووستی روسیه به نقل از یک روزنامه عربستانی نوشت: محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان، وعده پرداخت پاداش 1،3 میلیون دلاری به بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور را پس از پیروزی برابر ژاپن و صعود به جام جهانی 2018 روسیه داد.

درخواست وزیر ورزش درباره روز ملی کشتی

وزیر ورزش و جوانان در نشست اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهوری، درخواست کرد تا با توجه به جایگاه کشتی به عنوان رشته مدال آور ورزش ایران، روند تایید مصوبه روز ملی کشتی در دستور کار این شورا قرار گیرد. او اظهار امیدواری کرد که با نظر اعضای شورا هرچه زودتر این مصوبه در دستور کار قرار گیرد و پنجم شهریور، زادروز جهان پهلوان غلامرضا تختی، به صورت رسمی در تقویم ایران به عنوان «روز ملی کشتی» ثبت شود. فدراسیون کشتی ایران مهر سال گذشته با ارسال نامه ای به وزارت ورزش و جوانان نام گذاری روز ملی کشتی هم زمان با سالروز تولد جهان پهلوان تختی (پنجم شهریور) را خواستار شد که با موافقت وزیر سابق، درخواست بررسی و تصویب این مهم به شورای فرهنگ عمومی ارسال شد.