آرشیو یکشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مترو تهران تا پایان امسال رتبه نهم در جهان را کسب می کند

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مترو تهران تا پایان سال 96 جایگاه نهم جهان را از لحاظ طول خط به خود اختصاص می دهد.

محمد احمدی بافنده درگفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: این روند رو به گسترش نه تنها در مترو تهران، بلکه در مترو دیگر کلانشهرهای کشور بازار بزرگ و مطمئنی را برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده است.

احمدی بافنده، گسترش حمل ونقل ریلی را لازمه توسعه پایدار دانست و گفت: یک رام قطار مترو می تواند یک هزار و 125 برابر یک خودرو شخصی جابجایی مسافر انجام دهد که این آمار نشان می دهد تنها راه حل کنترل ترافیک کلانشهرها توسعه مترو است.

وی با اشاره به اینکه صنعت مترو جزء صنعت های تک و جوان بوده که آینده ای بی نظیر در انتظار آن است، ادامه داد: کیفیت و استاندارد قطعات مترو بسیار مهم است و نمی توانیم با جان مردم بازی کنیم، از این رو باید برای تولید قطعات مرغوب تر میان تولیدکنندگان در کشور یکپارچه سازی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطر نشان کرد: سرعت و سرفاصله مترو حتی قابل مقایسه با راه آهن هم نیست، زیرا هر چهار دقیقه یکبار، یک قطار با چند هزار مسافر وارد ناوگان می شود، بنابراین این صنعت برای قوت گرفتن، نیازمند توجه بیشتر دولت و سایر دستگاه های مرتبط است.