آرشیو دوشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

56 زائر بیمار به کشور منتقل شدند: فوت 23 زائر ایرانی در حج امسال

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون 23 نفر از زائران کشورمان که بیشتر آنان دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی بوده اند فوت کرده اند.

به گزارش فارس، پیرحسین کولیوند افزود: 22 نفر از این زائران در مکه مکرمه و یک زائر نیز در مدینه منوره جان به جان آفرین تسلیم کرده اند.

کولیوند ادامه داد: تاکنون 56 نفر از بیماران برای ادامه درمان با پنج پرواز به ایران منتقل شده اند و هم اکنون کارهای درمانی این بیماران در بیمارستان های کشور درحال انجام است. همچنین 17 زائر ایرانی در بیمارستان های سعودی هستند که تعدادی از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر و وابسته به دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

به گفته وی، 40 بیمار نیز در مرکز پزشکی حج بستری هستند که پنج نفر از این افراد برای ادامه درمان به ایران منتقل و مابقی ظرف روزهای آینده به کاروان های خود ملحق خواهند شد.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه وضعیت سلامتی زائران کشورمان نسبت به سال های 94 و قبل از آن از شرایط بهتری برخوردار است،گفت: تلاش می کنیم افرادی را که در بیمارستان های سعودی بستری هستند به ایران منتقل کنیم.

کولیوند با بیان اینکه شرایط ما بحرانی نیست و هیچ بیماری خاصی زایران راتهدید نمی کند؛ افزود: تعداد مراجعات زائران کشورمان به کلینیک های تخصصی و بیمارستان های ایران در مکه مکرمه نسبت به دوره های قبل به مراتب کمتر است.