آرشیو دوشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

روی آنتن

تولیدات صداوسیما در میان آثار نهایی ABU Prizes

از میان 21 عنوان برنامه ارسالی از امور جشنواره های بین المللی اداره کل بین الملل بهABU Prizes2017، شش عنوان از تولیدات رسانه ملی برای راهیابی به رقابت نهایی مسابقه پذیرفته شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش برنامه های رادیویی سه برنامه «آخرین عکس» تولید مرکز گیلان، «نقطه صفر» تولید مرکز سیستان و بلوچستان و «زندگی از طریق صدا» تولید رادیو جوان، موفق به راهیابی شد و در بخش برنامه های تلویزیونی نیز سه برنامه «روز زرد» تولید مرکز آبادان، تله فیلم «بلوگا» تولید سیمافیلم و گزارش تلویزیونی «این چهار ساعت» تولید خبرگزاری صداوسیما به مرحله نهایی راه یافت. مسابقه سالانه ABU Prizes میان تولیدات رادیویی و تلویزیونی رسانه های عضو اتحادیه رادیوو تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه در هفت بخش تلویزیونی و هفت بخش رادیویی برگزار می شود و برگزیدگان نهایی همزمان با مجمع عمومی سالانه اتحادیه در آبان ماه امسال معرفی خواهند شد.

ارتقای کیفیت «رادیونما»

مدیرکل صدای استان ها درباره رادیونمای استان ها بیان کرد که با توجه به این که در مرحله اول «رادیونما» راه اندازی شده است، اکنون روی بحث کیفیت آن کار می کنند.

وحید کمالی در گفت وگو با مهر با اشاره به رویکردهای جدید برای شبکه های رادیویی استانی عنوان کرد: اکنون روی بحث کیفیت کار می کنیم تا رادیونما بتواند در خدمت تکست و متن قرار بگیرد. کارگروه هایی هم برگزار کرده ایم تا این رادیونماها بتوانند به بهترین نحو به کار خود ادامه دهند.

وی با اشاره به فعال شدن رادیوهای شهری توضیح داد: ما در صدای استان ها 33 شبکه استانی و شش شبکه شهری داریم که شامل شهرهای زابل، دزفول، بروجرد و... می شوند که امکاناتشان با امکانات مرکز استان یکی نیست و این شبکه ها با یکدیگر رقابت می کنند.

گزارش های «راپورتچی» از تیمور لنگ و فرزندانش

برنامه «راپورتچی» که با رویکرد طنزآمیز به مرور وقایع تاریخ ایران و جهان می پردازد، امروز ساعت 12 و 15 دقیقه با نگاهی به زندگی تیمور لنگ گورکانی و فرزندانش با مخاطبان همراه می شود.

به گزارش روابط عمومی رادیو صبا، راپورتچی را گروه طنز و سرگرمی رادیو صبا به تهیه کنندگی مهدی خانی پور، نویسندگی ریحانه یزدان دوست و با اجرای مهرناز فقیهی و امیر زنده دلان تقدیم علاقه مندان به وقایع تاریخی می کند.