آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۵
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

مخالفت روسیه با درخواست اسرائیل درباره ایران

روسیه با درخواست اسرائیل برای حفظ فاصله 60 تا 80 کیلومتری بین نیروهای ایرانی حاضر در سوریه و مرز اسرائیل مخالفت کرد. به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص، مسکو در مقابل درخواست اسرائیل تنها وعده حفظ منطقه حائلی به عرض پنج کیلومتر بین نیروهای نزدیک به ایران و اسرائیل را داده است. تل آویو به دلیل احتمال حضور نیروهای ایرانی در نزدیکی مرز با این رژیم، با توافق مسکو و واشنگتن برای آتش بس در جنوب سوریه مخالف است.

تاکنون بسیاری از مقامات عالی رتبه اسرائیل از حضور احتمالی سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و دیگر نیروهای نزدیک به تهران در مناطق مرزی سوریه با اسرائیل ابراز نگرانی کرده اند. هر چند تاکنون گزارشی از حضور نیروهای نزدیک به ایران در مرز با اسرائیل منتشر نشده اما تل آویو از نفوذ احتمالی ایران در مرز با سوریه بیمناک است.

تمدید قرار بازداشت ساسان آقایی

شعبه دوم دادسرای رسانه قرار بازداشت موقت ساسان آقایی، معاون سردبیر روزنامه اعتماد را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد. به گزارش تابناک، قرار بازداشت آقایی در حالی تمدید می شود که این روزنامه نگار طی یک ماه گذشته تنها دو تماس تلفنی با خانواده داشته است.

تکذیب توقیف ایرانی ها در صربستان

ایسنا به نقل از یک منبع آگاه خبر توقیف مسافران ایرانی در فرودگاه های صربستان را تکذیب کرد. شبکه بی بی سی به نقل از یک شاهد عینی از توقیف شهروندان ایرانی در فرودگاه بلگراد پایتخت صربستان خبر داده و گفته بود هم اکنون تعدادی از مسافران ایرانی در این فرودگاه نگهداری می شود. با این حال یک منبع آگاه در سفارت ایران در صربستان گفت: پلیس صربستان از ورود ایرانیان دارای مدارک جعلی یا افرادی که بلیت برگشت یا مدارک کامل نداشته باشند، جلوگیری می کند.

به گفته این منبع آگاه، همه کسانی که با هدف توریستی و تجاری در این ایام به صربستان سفر کرده اند، بی هیچ مشکلی وارد کشور شده اند. این منبع آگاه با بیان این که «هیچ ایرانی در فرودگاه صربستان نگه داشته نشده است»، افزود: دو تن از شهروندان ایرانی که با گذرنامه جعلی قصد ورود به این کشور را داشته اند روز پنجشنبه به دلیل جعلی بودن مدرک هویتی خود دستگیر شده اند.