آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۳
ورزش
۱۸

صعود به فینال پرسپولیس را میلیاردر می کند

درآمد فوق العاده تیم برانکو از لیگ قهرمانان

پرسپولیس با حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، سود مالی مناسبی بدست آورده و رسیدن آنها به فینال، می تواند حداقل دوبرابر این رقم را هم به حساب شان بریزد.

نماینده کشورمان بابت حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، 200 هزار دلار از AFC پاداش می گیرد. حضور در مرحله یک چهارم و یک هشتم نهایی هم برای آنها پاداشی 120 و 80 هزار دلاری داشت. علاوه بر این، پرسپولیسی ها بابت هر برد در مرحله گروهی 50 هزار و هر مساوی، ده هزار دلار پاداش گرفتند که مجموع پاداش آنها از این مرحله را به 130 هزار دلار می رساند. مجموع پاداش های پرسپولیس از AFC در لیگ قهرمانان آسیا، 530 هزار دلار است. علاوه براین، AFC بابت هر بازی خارج از خانه 30 هزار دلار به باشگاه ها کمک هزینه می دهد که تا اینجای مسابقات، پرسپولیس با شش بازی خارج از خانه با احتساب نیمه نهایی، 180 هزار دلار از AFC کمک هزینه دریافت خواهد کرد.

سودی که رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برای پرسپولیس داشته، تا امروز 710 هزار دلار و با احتساب تقریبی هر دلار 3900 تومان، نزدیک به دو میلیارد و800میلیون تومان است.

رقمی فارغ از هزینه بلیت فروشی پرسپولیس مقابل الوحده و الریان و پولی که این باشگاه بابت فروش بخشی از صندلی های ورزشگاه در بازی رفت از الهلال دریافت کرد.

سود 2 میلیارد و 800میلیون تومانی، رقم قابل توجهی برای پرسپولیس است اما در صورت رسیدن به فینال، آنها پاداشی بیش از دوبرابر این رقم را می گیرند. نایب قهرمان لیگ قهرمانان، 5/1 میلیون دلار یعنی نزدیک به شش میلیارد و قهرمان، 3 میلیون دلار یعنی حدودا 12 میلیارد تومان دریافت خواهد کرد؛ رقمی که پرسپولیسی ها با بدست آوردنش، فقط 180 دقیقه فاصله دارند.