آرشیو یکشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۴
اخبار کشور
۳

سفیر ایران در بنگلادش: بیانات رهبری درباره میانمار مورد توجه بنگلادش قرار گرفت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش گفت: فرمایشات و پیام مقام معظم رهبری درباره بحران میانمار، مورد توجه مردم بنگلادش قرار گرفت.

«عباس واعظی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش تاکید کرد کمک های ایران برای مسلمانان روهینگیا، مورد استقبال بنگلادش است.

واعظی طی مصاحبه با فارس گفت از ابتدای شروع بحران مسلمانان در میانمار، مردم بنگلادش به دلیل علاقه ای که به ایران و شناختی که نسبت به انقلاب اسلامی دارند، منتظر کمک های ایران بودند.

وی با بیان اینکه تماس های بسیاری از سوی مردم بنگلادش برای پیگیری ارسال کمک های ایران گرفته می شد، افزود بعد از آنکه ایران پاسخ مثبت به ارسال کمک داد، یک مرحله خوشحال شدند و سپس با تاخیر افتادن در ارسال کمک ها دوباره پیگیر آن شدند. اکنون نیز از رسیدن اولین محموله بازهم خوشحال هستند.

سفیر ایران در بنگلادش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره بحران مسلمانان در میانمار، تاکید کرد این پیغام به سرعت در صفحات اجتماعی مردم بنگلادش (فیسبوک) منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفت.

واعظی با بیان اینکه بنگلادش یک کشور مسلمان و محب اهل بیت است، تاکید کرد به دلیل یکپارچگی قوم بنگال، رادیکالیسم و افراطی گری در این کشور جایی ندارد.

اولین محموله کمک های ایران به آوارگان روهینگیا رسید

به گزارش فارس همچنین اولین محموله کمک های مردمی جمهوری اسلامی ایران برای آوارگان روهینگیایی، روز گذشته (شنبه) به دست آنها رسیده است. بنابراین گزارش؛ وضعیت آوارگان طبق مشاهدات خبرنگار فارس، فاجعه بار است. آوارگان در محدوده ای به وسعت 75 کیلومتر مربع در حال گذران زندگی در بدترین شرایط هستند.

کمک های نهادهای بین المللی نیز بسیار کم دیده می شود. تنها کشور بنگلادش، جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای اسلامی دیگر نظیر ترکیه کمک هایی به آوارگان روهینگیا اعطا کرده اند.

حتی در کنار جاده ها، بعضا اجسادی دیده می شوند که نشان از گرسنگی و خطر شیوع بیماری های واگیردار دارند. بعضا لباس های این افراد آتش زده می شود تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

بر اساس گزارش خبرنگار فارس، از تعداد تلفات اطلاعی در دست نیست، کمک های مردمی نیز در حال انجام هستند اما به شکل محدود. با توجه به خیل جمعیتی که روز به روز در حال افزایش است، در صورت عدم رسیدگی سازمان های بین المللی احتمال شکل گیری یک فاجعه انسانی وجود دارد. اینجا حتی غذا به مقدار کافی یافت نمی شود.