آرشیو یکشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۱۴۶
خبر
۸

خبر

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اعلام کرد: نفوذ سپاه به مراکز کنترل فرماندهی آمریکا .

دنیای اقتصاد: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: سپاه به مراکز کنترل فرماندهی آمریکایی ها طی چند سال اخیر نفوذ کرده و در آن مراکز حضور داشته است و از چگونگی حمایت آمریکایی ها از داعش خبر دارد. به گزارش «ایسنا»، سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه قدرت سپاه قدرت اول منطقه است، تاکید کرد: آمریکایی ها آمده بودند تا حکومت عراق و سوریه را در اختیار بگیرند و آنها را تجزیه کنند. حال آنکه امروز که خواسته های ایران محقق شده معلوم می شود ما قدرتمندیم.

حکم شود به میانمار هم می رویم

در خبری دیگر، خبرگزاری میزان نوشت: سردار مرتضی قربانی، مشاور فرمانده کل سپاه گفت: ما تابع ولی فقیه و فرمانده معظم کل قوا هستیم و هرجا که ایشان حکم کنند، حتی «میانمار» حاضر می شویم و این وظیفه شرعی ماست و اگر حکم شرعی ولی فقیه نباشد، رفتن ما جایگاهی ندارد. او همچنین گفت: آنهایی که از منافع شخصی حضور سپاه در سوریه و عراق صحبت می کنند بروند یک ساعت روبه روی داعشی ها بایستند و با آنها مبارزه کنند، ببینند دوام می آورند؟

انتصاب رئیس دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی

دنیای اقتصاد: پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حکم آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد. بر اساس آنچه خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است، داوودی ضمن تایید این خبر گفت که با نظر آیت الله هاشمی شاهرودی برای ریاست دفتر وی تعیین شده است. خبر انتصاب داوودی در شرایطی منتشر شده که چند روز پیش سایت های خبری از انتصاب احمد وحیدی وزیر دفاع دولت محمود احمدی نژاد به سمت ریاست دفتر آیت الله شاهرودی خبر داده بودند. با این حال، بدون آنکه خبر انتصاب وحیدی از سوی فردی یا از سوی مجمع تشخیص تکذیب شود، خبرگزاری تسنیم با انتشار تصویر حکم انتصاب پرویز داوودی، از انتصاب او به این سمت خبر داد. پرویز داوودی در کابینه اول دولت نهم به عنوان معاون اول و مشاور در امور اقتصادی و در دولت دهم نیز به عنوان رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری فعال بود.