آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۶۶
هنر
۱۴

یک اتفاق ویژه در تماشاخانه پایتخت

گروه هنر: بعد از تخصیص عواید نمایش «ببخش سایمون جان: خاطرات کودکی یک نویسنده» به کودکان راویان مهر (خیریه ملائک)، شامگاه شنبه تعدادی از کودکان این مجموعه بعد از اجرای نمایش به صحنه رفته و شاهنامه خوانی کردند.

«ببخش سایمون جان: خاطرات کودکی یک نویسنده» چهارمین اثر گروه نمایشی مربع 11 به کارگردانی امیدرضا سپهری، کارگردان جوان تئاتر ایران، است که نزدیک به 10 روز از اجرای آن در تماشاخانه پایتخت می گذرد. نمایش «ببخش سایمون جان» اولین تجربه کارگردانی سپهری است که پیش از این در سال 93 روی صحنه رفته بود.

فضای کلی این اثر همچون کارهای قبلی او فانتزی و سورئال است و این نمایش دراماتورژی شده داستان های کوتاه چخوف، نویسنده روس، است که پیش از این نیز به وسیله نیل سایمون به صورت یک نمایش نامه در آمده بود. نمایش قبلی سپهری داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل بود که با حضور بازیگرانی همچون سیما تیرانداز، شبنم قلی خانی، مارال فرجاد، ناصر عاشوری و سام قریبیان، زمستان گذشته در تماشاخانه پالیز روی صحنه رفت و با وجود اجراهای کم با نقدهای مثبتی روبه رو شد. «ببخش سایمون جان: خاطرات کودکی یک نویسنده» داستان نویسنده ای را روایت می کند که رفتار نادرست اطرافیان و والدین او در کودکی موجب به وجودآمدن شخصیت های بیمار داستان های او شده اند. در این نمایش سیدشهاب الدین خاضع حق، نیکان مسگرها، علیرضا نیک خواه، گیسو امیررضایی، فرشاد مجرب، حامد تهرانی، امیر خزایی، سجاد حسین پور و فرناز توللی نیز ایفای نقش می کنند.

به دلیل استقبال تماشاگران اجراهای این نمایش تمدید شده و اجرای آن هرشب ساعت 21 در محل تماشاخانه پایتخت است. علاقه مندان برای خرید بلیت می توانند از سایت tik8 اقدام کنند.