آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۶۶
روزنامه فردا
۲۰
روایت

شب نور و رنگ و صدا

سمیه قاضی زاده

فضای باز برج میلاد قطعا یکی از بهترین فضاهای تعبیه شده برای اجرای موسیقی در سال های اخیر است. فضایی که به راحتی هم می شود از آسمان دیدنی زیر برج میلاد آن حظ کرد، هم از شنیدن موسیقی که فضای باز همخوانی بیشتری با ژانر آن دارد، لذت برد. می شود امیدوار بود که بشود روزی در پارک ها یا فضاهای باز و کمی غیررسمی دیگر هم در ایران مانند دیگر کشورها شاهد برگزاری کنسرت باشیم.

کنسرت 25 شهریور کاوه آفاق در برج میلاد یکی از نمونه های موفق و خوب این کنسرت ها بود. آفاق که هنوز یک سال نیست فعالیت های کنسرتی اش مجوزدار شده، در همین مدت کوتاه چندین بار روی صحنه حاضر شده و هر بار هوادارانش را به وجد آورده است اما این بار علاوه بر پختگی اجرا که حاصل چندین ماه ساززدن اعضای بندش در کنار هم بود، تجربه اجرای موسیقی راک در فضای باز و پیچیدن صدای سازها در ترکیب با اصوات محیطی، تجربه ای متفاوت هم برای گروه و هم مهم تر از آن برای تماشاگران این کنسرت ساخت؛ تجربه ای که طبیعتا انتظار تکرار آن می رود.

آفاق این بار هم به خواست مخاطبانش احترام ویژه گذاشت و قطعه پرطرفدار «شال» را با تنظیم های مختلف چندین بار اجرا کرد. علاوه بر این، رپرتواری متنوع تر از کنسرت های سال 95 و خرداد امسال را برای مردم در نظر گرفته بود، او قطعاتی را انتخاب کرده بود که کمتر در کنسرت های قبلی اجرا شده بودند اما طرفدارانش با آنها خاطرات زیادی داشتند. به این خاطره بازی می شود حال خوش بند آفاق از جمله آندره خاچکیان، پیام زمانی و آرمان مهربان را هم اضافه کرد که با اجرای بخش های سلوی بین قطعات تماشاگران را به رسم مرسوم کنسرت های راک و پاپ به وجد می آوردند.