آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

فرمانده مرزبانی ناجا: سرباز ربوده شده ایرانی زنده است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اعلام کرد: سعید براتی سرباز ربوده شده به دست اشرار، زنده است و همچنان پیگیر برگرداندن او به کشور هستیم.

سردار قاسم رضایی به ایرنا گفت: آخرین پیگیری هایی که داشته ایم و همچنان دنبال آن هستیم، این است که از طریق سیستم های اطلاعاتی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و هم از طریق اقوام منطقه دو طرف (منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان) مطلع شدیم که این سرباز در اختیار آنان بوده و زنده است.

رضایی افزود: اکنون در حال رایزنی هستیم تا این سرباز را به خانواده اش بازگردانیم.وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به بازگرداندن این سرباز ایرانی به وطن، گفت: از دولت پاکستان و مسئولان پاکستانی در این زمینه درخواست داشتیم که سرباز ایرانی سالم به کشور بازگردد که آنان در این خصوص تلاش می کنند. حتی در این خصوص سفیر ایران در پاکستان نشست هایی با دادستان کل پاکستان برگزار کرده تا سرباز یاد شده سالم به آغوش خانواده خود بازگردد.

اوایل اردیبهشت ماه امسال اشرار مسلح با حمله به ماموران مرزبانی نیروی انتظامی در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان، تعدادی از آنها را به شهادت رسانده و سعید براتی یکی از سربازان وظیفه را ربودند.