آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۲
ایران زمین
۱۹

خامسی شهردار مشهد شد

مشهد - خبرنگار «ایران»/ مراسم معارفه «قاسم تقی زاده خامسی» شهردار جدید مشهد و تودیع «سید صولت مرتضوی» شهردار پیشین در تالار همایش های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

شهردار جدید مشهد در این مراسم با اشاره به اینکه آگاهانه وارد این عرصه شده ام و با شناخت کامل این راه را انتخاب کرده ام، بیان کرد: کار شهردار مشهد سختی های بسیار دارد؛ آنان که به صورت تخصصی با این کار آشنا هستند می دانند که در دو سه سال اخیر با کاهش بودجه، کار سخت شده است. در این دو سه سال اخیر به سختی کارها اداره می شد که دلیل آن یکی کاهش درآمدهای دولت و دیگری ساخت و سازهای ماست.

وی خاطرنشان کرد: مشهد مشکلات زیادی دارد، اینجا تنها یک کلانشهر نیست زیرا علاوه بر جمعیت و وسعتش، سالانه 25 میلیون زائر دارد که در کنار رحمت حضورشان، شهرداری مشهد هزینه هایی را متحمل می شود. دعای خیر همه دوستان را درخواست دارم و امیدوارم که با لطف اعضای شورای شهر، که فرصت خادمی امام رضا(ع) را به بنده داده اند، عاقبت بخیر شوم.

«سید جواد حسینی» معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز اعلام کرد: خواست مردم مشهد در انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال با معرفی شهرداری متخصص و باتجربه محقق شد. امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها و مردم مشهد بتوانیم در جهت بین المللی کردن این شهر، خدمات شایسته ای به زائران و مجاوران ارائه دهیم.

«سید مرتضی بختیاری» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم در آیین تودیع و معارفه شهردار جدید مشهد با اشاره به افزایش تشرف زائران در سال های اخیر و پیش بینی حضور 40 میلیون زائر در سال 1400، اظهار داشت: مشهد مقدس شهری بین المللی است و با سایر مراکز استان های کشور تفاوت های فراوان دارد. اصلاح امور این شهر همت و تلاش مسئولان و خدمتگزاران ملی و استانی را می طلبد. بختیاری با تبریک مسئولیت جدید به شهردار و اعضای شورای شهر جدید مشهد، گفت: عملکرد خوب آقای تقی زاده خامسی گواهی از شخصیت ایشان است. شهردار جدید مشهد که سابقه آشنایی بنده با ایشان بیش از 30 سال است، انسانی فنی و متخصص است که خدمت را پیشه کار خود می کند و هرگز در تصمیمات خود سیاسی کاری نمی کند.