آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۰
صفحه آخر
۱۲

روسیه تهدید کرد: پاسخ کارشکنی های آمریکا در سوریه را از این پس خواهیم داد

دولت روسیه می گوید به واشنگتن صراحتا اعلام کرده، مسکو هرگونه کارشکنی آمریکا در روند مبارزه با تروریسم در سوریه را بی پاسخ نمی گذارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: «ما با آمریکایی ها و وزارت خارجه و وزارت دفاع این کشور، مذاکرات دوره ای برگزار کرده و برای آنها توضیح داده ایم که کارشکنی آمریکا در عملیات ما علیه تروریسم در سوریه بی پاسخ نخواهد ماند.» لاوروف یکبار دیگر، آمریکا را به «کوتاهی» و «عدم جدیت در جنگ علیه تروریسم» متهم کرد.وی گفت: «تمامی نیروهایی که به صورت غیرقانونی در سوریه هستند، باید فورا و بعد از پایان عملیات علیه تروریسم، این کشور را ترک کنند. هر چند منظور لاوروف، نیروهای آمریکایی بودند، ولی وی نام آمریکا را ذکر نکرد. اواخر هفته گذشته کردهای مسلح تحت حمایت آمریکا نیروهای سوری و متحدان آنها را در منطقه دیرالزور، هدف حملات خمپاره ای قرار داده بودند. این حملات با واکنش تند وزارت دفاع روسیه مواجه شده بود. این نهاد سیاسی اعلام کرد، به این حملات در صورت تکرار، پاسخ می دهد.لاوروف در ادامه سخنان خود در سازمان ملل اظهار داشت: «پیروزی بر تروریست ها در سوریه، حتمی است.»

پیشروی ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه اما در ادامه پیشروی های خود در استان «دیرالزور»، توانست تعدادی روستا و مناطق جدید را در این استان، از کنترل داعش خارج کند. به گزارش ایسنا، طی دیروز یگان مهندسی ارتش سوریه در حال پاکسازی مناطق آزاد شده از بسته های انفجاری و بمب هایی بود که تروریست ها پیش از فرار، کار گذاشته بودند. درحال حاضر بخش هایی از شهر دیرالزور در اشغال داعش است.