آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۰
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

مکزیکی ها از هیسپان تی وی تقدیر کردند: حذف شبکه اسپانیایی زبان ایران از ماهواره یوتلست

مدیر شبکه هیسپان تی وی از حذف این شبکه از ماهواره یوتلست خبر داد.

اجاره دار، در کنفرانس روابط بین الملل دانشگاه باخا کالیفرنیای مکزیک، از نقش مهم شبکه هیسپان تی وی در انعکاس واقعیت های رسانه ای دنیا گفت و اینکه هیسپان تی وی در این جنگ رسانه ای بارها توسط لابی صهیونیسم از ماهواره هایی مانند یوتلست حذف شده چرا که این شبکه واقعیت قدرت های انحصارطلب دنیا و لابی صهیونیستی را به همگان نشان داده است و آنها از این امر احساس خطر کردند.

وی در این کنفرانس افزود: نه فقط هیسپان تی وی، که پرس تی وی به زبان انگلیسی و العالم به زبان عربی با هدف از بین بردن سلطه رسانه های غربی که به دنبال تحمیل کردن واقعیت هایشان، یا بهتر بتوان گفت؛ واقعیت های نیمه درست، تمایلاتشان و تعصباتشان برهمگان هستند، راه اندازی شدند.

وی اظهار کرد: در استراتژی ژئوپلیتیک، فقط به دنبال نشان دادن سیاست هایمان نیستیم، بلکه به دنبال برقراری ارتباط و اتحاد، همچنین خواستار ایجاد یک خط اطلاع رسانی واقعی به دور از نفوذ عوامل خارجی و منافع شرکت های بزرگ هستیم. دوستی و نزدیکی به کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای جنبش غیر متعهدها به ما این اجازه را می داد که مفاهیم «ضد امپریالیستی» را در ادبیات جاری جهان قوی تر کنیم و خود را از یوغ دلار و تصمیماتی که لابی های قدرت های بزرگ جهانی می گیرند، دور سازیم.

مدیر هیسپان تی وی در این کنفرانس از جنگ الکترونیکی هیسپان با صهیونیست ها گفت و اینکه استراتژی ژئوپلیتیک در زمینه الکترونیک برای هیسپان تی وی بسیار مهم است: بارها توسط لابی صهیونیسم از ماهواره هایی مانند یوتلست حذف شدیم زیرا ما واقعیتشان را به همگان نشان دادیم و آنها از این امر احساس خطر کردند.

در این مراسم حضار با تجلیل از فعالیت های خبری هیسپان تی وی، بر اهمیت فعالیت رسانه های متفاوت که دیدگاهی جدید از حقایق دنیا ارائه می دهند، تاکید کردند.

دلا مادرید، فعال رسانه ای اسپانیایی و مجری مشهور برنامه جنجالی «در جست و جوی حقیقت» این شبکه نیز در سخنرانی اش هیسپان تی وی را جایگزین قابل اعتمادی در مقایسه با شبکه های غربی و رسانه های دنباله رو غرب توصیف کرد.