آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کولیوند عنوان کرد: نجات 16 هزار نفر از مرگ حتمی با اورژانس هوایی

سرپرست اورژانس کشور گفت: اورژانس هوایی تاکنون 16 هزار نفر را از مرگ حتمی نجات داده است.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس اورژانس در مورد فرهنگسازی در زمینه پیشگیری اظهار کرد: ما باید از ظرفیت مدارس در راستای فرهنگسازی و بالا بردن آگاهی در زمینه پیشگیری بهره کافی را ببریم. این کار می تواند به صورت واحد درسی مدیریت بحران یا مدیریت رفتاری در مدارس تدریس شود تا مهارت دانش آموزان را بالا ببرد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت اورژانس هوایی کشور به 33 پایگاه رسیده و بالغ بر 16 هزار نفر از این طریق از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به حضور موتورآمبولانس ها در تهران عنوان کرد: این طرح در تهران انجام شد و در حال حاضر بالغ بر 250 موتورآمبولانس فعالیت می کنند که زمان رسیدن به صحنه را کاهش داده اند.

10هزار نفر کمبود پرسنل داریم

سرپرست سازمان اورژانس کشور در مورد نیاز پرسنلی اورژانس گفت: ما نزدیک به 10 هزار نفر کمبود پرسنل داریم که امیدواریم با کمک دولت و مجلس بتوانیم آن را جبران کنیم.

وی افزود: به هر حال اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی یک تکلیف حاکمیتی هستند و باید در زمینه تامین نیرو و آموزش مستمر آنها فعالیت کنیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه عوامل اورژانس به مناسبت دهه محرم در آماده باش هستند، گفت: با توجه به ایام سوگواری ما در آماده باش هستیم تا به هیئت ها و دسته ها خدمات لازم را ارائه کنیم. همچنین برنامه‎ریزی کاملی برای اربعین داریم که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور در مورد گسترش ناوگان زمینی اورژانس نیز تصریح کرد: علاوه بر 2400 آمبولانسی که با دستور وزیر بهداشت تامین شد، در تلاش هستیم تا با پیگیری های بیشتر 400 دستگاه آمبولانس چهار دیفرانسیل دیگر را نیز اضافه کنیم.