آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در صورت تهیه دارو توسط غیر از صاحب اصلی دفترچه انجام می شود

دریافت شماره ملی در داروخانه های تهران از اول مهر

رئیس سازمان بیمه سلامت استان تهران با اشاره به دریافت شماره ملی و تلفن در داروخانه های بیمارستانی تهران از اول مهر اعلام کرد که شماره ملی و کارت شناسایی معتبر در داروخانه های بیمارستانی فقط زمانی دریافت می شود که تهیه دارو توسط افرادی غیر از صاحب اصلی دفترچه صورت گیرد.

دکتر مهدی قنادی در گفت وگو با ایسنا، درباره بخشنامه لزوم ارایه کارت ملی برای تحویل دارو از داروخانه های سرپایی بیمارستان های طرف قرارداد، اظهار داشت: تمام اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران برای رضایتمندی و تامین امکان برخورداری به موقع از خدمات تشخیصی و درمانی است. یکی از وظایف این سازمان کنترل صحت خدمت ارائه شده به بیمه شدگان و گیرندگان خدمت است.

وی با بیان اینکه در صورت ارایه دفترچه بیمه توسط بیمه شده امکان کنترل خدمت گیرنده وجود دارد و هیچگونه اما و اگری در خصوص ارائه خدمت وجود ندارد، افزود: در مواردی که تهیه دارو توسط افرادی غیر از صاحب اصلی دفترچه صورت می گیرد، امکان کنترل صحت خدمت گیرنده، نامشخص است که برای جلوگیری از عدم تحویل دارو، این امکان با ارایه کارت شناسایی معتبر و ثبت شماره ملی در پشت نسخه، از زمستان سال گذشته در داروخانه های استان تهران اجرایی شده است.

قنادی با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران بستری و موارد اورژانسی، برای تهیه دارو نیازی به خروج از بیمارستان ندارند، ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان ها موظف به تهیه داروی مورد نیاز بیماران هستند.

به گفته وی، سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح تهران، پیش از اداره کل بیمه سلامت استان تهران اقدامی مشابه را برای نسخه های بیش از 100 هزار تومان انجام داده است.گفتنی است، رئیس سازمان بیمه سلامت استان تهران 13 شهریورسال جاری در بخشنامه ای به بیمارستان های طرف قرارداد با این سازمان ابلاغ کرد که مراجعان داروخانه های سرپایی موظفند کد ملی و شماره تماس شخص تحویل گیرنده دارو را پشت نسخه بنویسند واگر تحویل گیرنده دارو صاحب دفترچه باشد نیز باید این موضوع پشت دفترچه بیمه قید شود.