آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۷۰
هنر
۱۴

مرغ سحر

سایه استاد پردوام

مسعود شعاری

سال های سال مردم این سرزمین به واسطه هنر این مرد بزرگ، عمق و وسعت هنر موسیقی و حتی موسیقی تنیده شده به تاروپود ادبیات ایران را با خون و گوشت و پوست خود نسل به نسل لمس کردند و شاید اگر بگویم که از تلاش های ایشان هم بود که نسل هایی با فرهنگ و هنر اصیل کشورشان گره خورده اند و آن را عمیق تر حس می کنند، اغراق نکرده باشم. موسیقی و شعر و ادبیات ایران زمین سال ها با صدا و هنر این بزرگمرد در زندگی و دل مردم رسوخ کرده. به بهانه تولدشان خواستم زحمات و جایگاه والای ایشان را قدر بدانیم. امید اینکه سایه ایشان بر سر هنر و مردم این سرزمین پردوام باشد.

مرجع موسیقی خواهد ماند

سعید فرج پوری

از استاد شجریان گفتن برایم از هر چیز سخت تر است و سهل تر... سهل است که همراهی و همکاری بیش از 30 سال با او برایم زیباترین خاطرات و ارزشمندترین تجربیات را به بار آورده و دشوار است که هرچه از او بگویم در قامت بلند هنرش کوتاه است. نیک می دانم که دلتنگ شان هستم و آرزویم بهبودی ایشان است. او بیش از هرکسی قدر و ارزش هنر والای ایرانی را می داند و آثارش در شناخت شعر و موسیقی سه نسل از ما را متاثر از خویش ساخته و بدون شک آنچه از آواز ایرانی برایمان به یادگار است برای نسل های فردا به عنوان مرجع موسیقی خواهد ماند. او که با وجود جایگاه والای هنری اش همیشه خود را از مردم و در کنار مردم می داند.... استاد شجریان عزیز، زادروز خجسته ات بر همگان مبارک.

مرغ خوش خوان خاطرات ما

علی قمصری

امیدوارم مرغ خوشخوان خاطرات ما، اسطوره آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان، بار دیگر شام تاریک موسیقی ما را تبدیل به سحر کند. زادروزشان خجسته و تولدشان مبارک باد و برایشان آرزوی آرامش و بازیابی سلامتی می کنم.