آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۶
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

اذان موذن زاده در ظهر عاشورا

شبکه «آی فیلم» از کلیپ جدید اذان با صدای مرحوم موذن زاده اردبیلی که در این شبکه ساخته شده است، برای نخستین بار در ظهر عاشورا رونمایی می کند.

600 عنوان کتاب برای تجهیز موزه هنرهای معاصر آبادان

احمد نشان مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان، مراسم رونمایی از تجهیز کتابخانه موزه با 600 عنوان کتاب به تعداد 1600 عدد نیز امروز برگزار می شود.

19فیلم کوتاه تجربی در بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه

از میان 235 اثر رسیده به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران 19 فیلم کوتاه تجربی برای رقابت در بخش ملی انتخاب شدند.

رونمایی از پوستر سه فیلم زرد، شنل و مالاریا

پوستر فیلم سینمایی «زرد» که از 12 مهر ماه اکران عمومی می شود، رونمایی شد. همچنین پوستر فیلم های سینمایی «شنل» به کارگردانی حسین کندری و تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری با طرحی از آرمان کوچکی و «مالاریا» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه کنندگی مسعود ردایی پوستر فیلم با طرحی از امین شفیعی در آستانه اکران رونمایی شد.

جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره Fiumicino ایتالیا برای یک ایرانی

صدف عسگری در نخستین تجربه بازیگری اش در فیلم سینمایی «ناپدید شدن» به کارگردانی علی عسگری موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره Fiumicino ایتالیا شد.

«کارت پرواز» در جشنواره فیلم ورشو

فیلم «کارت پرواز» به کارگردانی مهدی رحمانی به عنوان یکی از 15 فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم ورشو در کشور لهستان انتخاب شد.

14 نشست و کارگاه تخصصی در هفته ملی کودک

همزمان با هفته ملی کودک 13 نشست تخصصی و یک کارگاه از 12 تا 21 مهر ازسوی شش نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان برگزار می شود.

برپایی سوگواره «چمرگه» در خرم آباد

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری محرم و صفر سوگواره سوگ نوازی و سوگ سرایی «چمر گه» به همت انجمن موسیقی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی شهر خرم آباد برگزار می شود.

«روزولت» مقابل دوربین اسکورسیزی

«مارتین اسکورسیزی» قصد دارد فیلم زندگینامه «تئودور روزولت»، بیست وششمین رئیس جمهوری امریکا از سال 1901 تا 1909 را با بازی «لئوناردو دی کاپریو» به سینما بیاورد.

«روتوش» در وایادولید اسپانیا

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری به جشنواره وایادولید اسپانیا راه یافت که در ماه اکتبر برگزار می شود.