آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۱۵۶
بانک و بیمه
۶

خبر

آغاز پرداخت معوقات کارگران آذرآب

ایرنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت معوقات کارگران شرکت صنایع آذرآب اراک از امروز آغاز می شود.

علی ربیعی افزود: بر این اساس، شرکت صنایع آذرآب به چرخه تولید بازمی گردد. وی ادامه داد: هم اینک سرپرست جدید شرکت صنایع آذرآب با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و وی بلافاصله در جمع کارکنان این شرکت حاضر شد و ضمن بازدید از خطوط تولیدی این شرکت، برنامه های تخصصی و مدون خود را برای کارگران تشریح کرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مدیریت جدید این شرکت موظف شد برنامه ریزی های مدون برای تولید با کیفیت، جذب مشتری و ارتباط تنگاتنگ با مشتریان پیشین این شرکت برای بقای آذرآب را در دستور کار خود قرار دهد. وی ایجاد امنیت شغلی در شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی را رویکرد اصلی دولت عنوان کرد و گفت: هم اکنون ایجاد یک شغل پایدار هزینه های بسیاری برای دولت به همراه دارد. بنابراین باید اشتغال موجود در نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی تحت هر شرایطی حفظ شود.

در ایام اربعین اتفاق می افتد: افزایش سقف برداشت نقدی در سه استان:

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از افزایش سقف برداشت نقدی در سه استان مرزی در ایام اربعین خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ناصر حکیمی سقف برداشت در سه استان مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان را برای تسهیل تردد زائران 500 هزار تومان اعلام کرد. معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در نشست هماهنگی با شبکه بانکی به منظور بررسی راهکارهای گسترش کمیت و کیفیت ارائه خدمات بانکی به زائران اربعین حسینی که با حضور نمایندگان کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد، در این خصوص گفت: «همانند برخی از مواقع خاص مانند ایام نوروز، به منظور افزایش رفاه زائران گرامی، در ایام مراسم اربعین حسینی بانک ها صرفا در استان های پیش گفته که تردد زائران از آنجا انجام می شود، مجاز هستند نسبت به تنظیم منوی برداشت وجه تا مبلغ 500 هزار تومان به صورت درون بانکی اقدام کنند.»

تغییر معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی عبدالرحمن ندیمی بوشهری را به سمت معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد منصوب کرد. این معاونت پیش از این در اختیار حسین قضاوی بود. قضاوی روز گذشته با انتشار نامه ای خداحافظی خود از این سمت را اعلام کرده بود.