آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۵
شهرستان ها
۷

20 شهر کشور از مرحله تنش آبی خارج شد

سرپرست وزارت نیرو گفت: با مجموعه تلاش های صورت گرفته و اراده مردم امسال 20 شهر کشور که با تنش کم آبی روبرو بودند، از این وضعیت خارج شدند.

ستار محمودی در حاشیه بازدید از آب شیرین کن بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: این مهم در حالی محقق شد که میزان بارش ها نیز در مقایسه با سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در سال آبی سپری شده با 230 میلی متر بارش کاهش ها در مقایسه با سال گذشته در همه نقاط کشور به میزان یکسانی نبود و در برخی تا 48 درصد نیز کاهش میزان بارش داشتیم.

محمودی ادامه داد: در این مناطق کم بارش تنگناهای زیادی برای تامین آب آشامیدنی ایجاد شد ولی با مجموعه تلاش هایی که توسط خدمت گزاران مردم در وزارت نیرو صورت گرفت این موضوع بخوبی مدیریت شد.

وی گفت: در روستاها نیز از اواخر سال 95 تاکنون نزدیک به یک هزار روستا و در مجموع با سال 95، 2 هزار روستا از آب بهداشتی و سالم برخوردار شدند.

سرپرست وزارت نیرو بیان کرد: کاهش بارندگی در نقاط مختلف کشور در سال آبی گذشته بیش از 23 میلیون مترمکعب ثبت شد که نسبت به سال پیش از آن 5 درصد کاهش نشان می دهد.

وی در ارتباط با مصرف برق گفت: امسال پیک مصرف بار 55 هزار و 400 مگاوات برق در کشور بود که با توسعه زیرساخت های فنی و مهندسی برق خاموشی برنامه ریزی شده در کشور وجود نداشت و تنها در برخی مواقع به سبب مشکل شبکه توزیع، خاموشی های موقت ایجاد می شد.

محمودی یادآور شد: امسال بیش از 98/5 درصد ظرفیت نیروگاه های برق کشور در مدار تولید بودند که قطعی های موقت را در برخی مواقع شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ظرفیت 1500 مگاوات نیروگاه های برق تعمیر و نوسازی می شود تا برای سال آینده با ظرفیت مورد نیاز وارد مدار تولید شود.