آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۵
شهرستان ها
۷

اجرای حکم تخریب 12 منزل روستایی در سوادکوه شمالی

با صدور حکم دادگاه و تایید دادگاه تجدیدنظر، حکم تخریب 12 منزل در روستای میارکلای شهرستان سوادکوه شمالی به اجرا درآمد.

ساری - خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: روستای میارکلا به همراه چند روستای دیگر منطقه در زمان احداث سد البرز جزء روستاهایی بود که زیر آب می رفت.

حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: در این راستا بیش از 80 نفر از اهالی، اراضی و خانه های خود را به شرکت آب منطقه ای واگذار کردند و از سال 1375 تا 1383 عملیات ارزیابی و تملک انجام و قیمت خانه ها و اراضی مشخص شده است.

این مقام قضایی تاکید کرد: پول این منازل و اراضی چندین سال پیش، توسط دولت به مالکان پرداخت شده و امروز دولت قصد تصرف ملک خود را دارد.

سخنگوی دادگستری کل مازندران افزود: در این خصوص 12 خانه روستایی که از چندین سال پیش و پس از واگذاری هیچ گونه تعمیراتی نداشته و اکثرا چوبی و گلی هستند، با اجرای حکم قضایی تخریب شد.

حجت الاسلام جعفری گفت: تخریب صورت گرفته با بحث تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز کاملا متفاوت است و حکم تخریب فوق الذکر با توجه به دریافت پول منازل توسط مالک و لزوم انجام تخلیه، پس از صدور رای دادگاه و تایید دادگاه تجدیدنظر اجرایی شده است.

وی افزود: این در حالی است که شرکت آب منطقه ای نسبت به تخریب املاک خود که سال ها پیش خریداری کرده و چندین سال برای تخلیه به مالکین سابق فرصت داده بود، اقدام کرده است.