آرشیو دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۵
شهرستان ها
۷

نیاز پروژه های نیمه تمام استان قزوین به 1200 میلیارد تومان اعتبار

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای تکمیل 600 پروژه نیمه تمام استان قزوین به 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قزوین- خبرنگار کیهان: علی فرخزاد در نشست بخشداران و فرمانداران استان قزوین اظهار داشت: توانمندی و ظرفیت های استان قزوین موجب شده که بسیاری با تغییر کاربری زمین ها و اراضی به سود و منفعت بسیاری دست یابند لذا باید در کارگروه ها این موضوع بررسی شود.

وی بیان کرد: در سه دهه اخیر حدود 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر کاربری پیدا کرده و هم اکنون نیز تقاضای زیادی برای تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغ های اطراف شهرهای استان وجود دارد که باید آنها را به شکل مناسب پاسخ داد و ساماندهی کرد.

فرخزاد با اشاره به مشکلات استان گفت: مهم ترین مشکل قزوین موضوع اشتغال است که یکی از راه های حل آن توجه به ظرفیت های بخش گردشگری است.

وی یادآور شد: در گذشته به ظرفیت های صنعتی و کشاورزی استان توجه زیادی شده ولی از گردشگری غفلت شده که باید این خلاء جبران شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین از کمبود آب آشامیدنی به عنوان سومین معضل مهم استان یاد کرد و گفت: تامین آب آشامیدنی استان از سد طالقان که آب 15 شهر و 198 روستا را تامین می کند گام مهمی در این زمینه است که اکنون در مرحله مناقصه و انتقال خط لوله قرار دارد.

فرخزاد با اشاره به بزرگترین پروژه های زیرساختی استان گفت: بیمارستان 700 تختخوابی استان در سفر رئیس جمهوری اعتبار گرفته و تکمیل سد نهب و بالاخانلو، پروژه جاده های قزوین به کلاچای و قزوین رحیم آباد از دیگر پروژه های مهم استان قزوین است.

فرخزاد ادامه داد: همچنین گازرسانی به مناطق روستایی صعب العبور الموت شرقی و غربی و آوج و 2 خطه کردن راه آهن قزوین به تهران و قزوین به رشت از جمله مهم ترین پروژه های در دست اجرای استان محسوب می شود.