آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۸
ورزشی
۲۳

سرمربی روسیه: آماده تقابل با تیم قدرتمند ایران هستیم

کروز: بازی با توگو همانی است که می خواستیم

در حالی که دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال برابر توگو و روسیه در روزهای 13 و 18 مهر نزدیک تر می شوند، تحولاتی درباره هر دو دیدار طی روز گذشته شکل گرفت. همزمان با شروع سفر هوایی تیم ملی آفریقایی توگو به تهران که توقف هایی را در مراکش و قطر دربر خواهد داشت، اوسیانو کروز، دستیار اول و هموطن کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران گفت: دیدار با توگو چیزی است که به دنبالش بودیم زیرا ما را با روش بازی آفریقایی ها آشناتر می سازد. شاید آدبایور مصدوم باشد اما توگو لژیونرهای دیگری مثل ببو و ژنه و دسسی را هم در اختیار دارد.

داور جنجالی برای بازی با روسیه

از سوی دیگر، دیروز اعلام شد میلوراد مازیچ از صربستان برای قضاوت مسابقه دوستانه ایران و روسیه در شهر کازان انتخاب شده و او همانی است که در مسابقه خبرساز ایران و آرژانتین در جام جهانی 2014 قضاوتی جنجالی را انجام داد و از خطای پنالتی آرژانتینی ها روی اشکان دژاگه گذشت. در حالی که تمرینات تیم ملی ایران در تهران ادامه دارد، استانیسلاو چرچسوف، دروازه بان اسبق و سرمربی فعلی تیم ملی روسیه که روابط نزدیکی با کی روش دارد، روس ها را آماده مقابله با تیم قدرتمند ایران توصیف کرد و افزود: ایران با اقتدار به مرحله نهایی جام جهانی صعود کرده و بسیاری از نفراتش در سایر کشورها و از جمله کشور ما (روسیه) بازی می کنند و در نتیجه انتخاب این حریف برای این دیدار دوستانه تصادفی نبوده است. این یک فرصت ارزشمند برای هر دو کشور است و حتما کی روش نیز به این قضیه همین گونه می نگرد.

3 لژیونر غایب تمرین

تمرین تیم ملی فوتبال برای انجام دو بازی تدارکاتی مقابل توگو و روسیه عصر دیروز (دوشنبه) برگزار شد. در تمرین دیروز بازیکنان زیر نظر مربی بدنساز به حرکات کششی و نرمشی همراه با توپ پرداختند و در ادامه ملی پوشان به دو گروه تقسیم شدند تا به مرور کار های تاکتیکی بپردازند. در تمرین دیروز تیم ملی 24 بازیکن حضور داشتند و رضا قوچان نژاد، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس که در لیگ های اروپایی شاغل هستند، غایب بودند ضمن اینکه سامان قدوس، بازیکن تیم اوسترساندس سوئد نیز غایب بود. قدوس امروز به این اردو ملحق خواهد شد. اشکان دژاگه نیز دیروز به صورت اختصاصی تمرینات خود را دنبال کرد.