آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۸
اجتماعی
۴

توصیه به مسافران کشورهای عربی درباره عطر <ریلکس>

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به مسافران برخی کشورهای عربی مانند مصر، سودان، لبنان، بحرین و بویژه عراق توصیه کرد از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطرها اجتناب کرده و در طول مسافرت با ماسک تردد کنند.

به گزارش سازمان غذا و دارو، دکتر مصطفی اسماعیلی افزود: مسافران بدون دامن زدن به تشویش و نگرانی های بیش از حد از خطر احتمالی نیز پیشگیری کنند. وی با اشاره به اخبار رسمی و غیررسمی عطری به نام «ریلکس»، گفت: این عطر پس از مصرف موجب مرگ مصرف کننده می شود بنابراین برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی موارد قاچاق آن از سطح عرضه جمع آوری خواهند شد.

وی تاکید کرد: برای عطری به نام «ریلکس» و نام های مشابه آن، مجوزی در کشور صادر نشده است و برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موضوع را به معاونت های غذا و داروی دانشگاه ها اطلاع می دهیم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی موارد قاچاق آن، آنها را از سطح عرضه جمع آوری کنند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره دلایل و چگونگی آسیب رسانی این فرآورده آرایشی گفت: وزارت بهداشت مصر درباره این عطر هشدار و دستور جمع آوری آن را داده است، اما برای بررسی صحت و سقم این موضوع، لازم است محتوای آن را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن کسب اطلاع کنیم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوز آن را سفارش دهیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در صورت بروز مشکل از طریق فرآورده هایی مانند عطر، شست و شوی صورت بویژه بینی و چشم ها با آب، می تواند راهگشا باشد.

وی یادآور شد: طبق اخبار منتشر شده،این عطر در بازارهای برخی کشور های عربی از جمله عراق به فروش می رسد،هرچند انتشار چنین مطالبی تازگی ندارد و حدود 6 سال پیش نیز درباره عطری اسرائیلی به نام Lovely که از کربلا به کشور آورده می شد، مطرح بوده است.