آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۸
فن آوری
۸
تاپ اپ

اپ ویژه مخصوص سالمندان

ماهرخ چنگیز

این روزها دیگر دست هر یک از کاربران، گوشی هوشمند است و کمتر افرادی را می توانید پیدا کنید که از این دستگاه دیجیتالی استفاده نکنند. درست است که گوشی های هوشمند انجام بسیاری از کارها را برای ما ساده تر کرده است اما بکار گیری این گوشی ها برای پدربزرگ و مادربزرگ های ما ممکن است با سختی هایی همراه باشد مخصوصا پدربزرگ و مادربزرگ هایی که با تکنولوژی های امروزی چندان ارتباطی برقرار نمی کنند.

قطعا مهم ترین و پرکاربردترین بخش گوشی هوشمند برای آنها قسمت مخاطبان و تماس با آنهاست. اگر شما هم پدربزرگ و مادربزرگی دارید که چندان آشنایی با گوشی های هوشمند ندارند و می خواهید کار تماس گرفتن با این دستگاه ها برای آنها ساده تر شود پیشنهاد می کنیم اپلیکیشن «دفترچه تلفن بابا بزرگ» را برای آنها نصب کنید.

دفتر تلفن بابا بزرگ، یک دفترچه تلفن تصویری دیجیتالی است که کار را برای برقراری تماس آنها راحت تر می کند. در واقع این برنامه به پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها کمک می کند که فهرستی تصویری از نزدیکانشان را در گوشی خود داشته باشند و براحتی و به دور از پیچیدگی بتوانند با آنها تماس بگیرند، پیامک بدهند و آدرس آنها را در یکجا داشته باشند تا در مواقع خاص از آنها بدون کوچکترین مشکلی استفاده کنند.

اما «دفتر تلفن بابا بزرگ» می تواند برای کسانی هم که پدربزرگ و مادربزرگ نیستند یک دفتر تلفن حرفه ای هوشمند باشد که به کمک آن بتوانند از فهرست تماس گوشی مخاطب به دفتر تلفن اضافه کنند، اطلاعات مخاطبان خود را همراه با جزئیات ذخیره و آنها را مدیریت کنند، به مخاطبان خود ایمیل بزنند، اطلاعات آنها را همراه با جزئیات با دیگران به اشتراک بگذارند، برای برنامه رمز عبور تعریف کنند تا برنامه تبدیل به یک دفتر تلفن خصوصی شود یا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند و ده ها امکانات دیگر. با این برنامه دیگر پدربزرگ و مادربزرگ های شما برای استفاده از گوشی های هوشمند خود نیاز به کمک افراد دیگری نخواهند داشت. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.