آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۷۶
روزنامه فردا
۲۰
پیشخوان

فصل نامه گفت و گو با محوریت روابط ایران و ترکیه منتشر شد

شماره 73 فصل نامه فرهنگی و اجتماعی گفت وگو با عنوان ایران و ترکیه؛ تهدیدها و فرصت ها منتشر شد. در این شماره که با سردبیری کاوه بیات منتشر شده است، گروهی از پژوهشگران و نویسندگان روابط ایران و ترکیه را مورد بررسی قرار داده اند.

نخستین مقاله این شماره گفت وگو به قلم کاوه بیات و با عنوان یک چشم انداز تاریخی است. علی کالیراد، محقق و استاد دانشگاه تهران، در مقاله ای با عنوان از ترکان ایران تا ایران ترکان: دگردیسی یک مفهوم توجه به موضوع ترکان ایران در ترکیه و برخی تلاش های محافل پان ترکیستی درباره ترکان ایران در گستره تاریخ معاصر را به بحث کشیده است. احسان هوشمند مقاله ای با عنوان تحولات حوزه کردنشین و مناسبات منطقه ای ایران و ترکیه نوشته است.

همچنین مطالب دیگری ازجمله جایگاه اقتصادی در روابط ایران و ترکیه از حسین حقگو و ترجمه مقاله سلیمان الیک با عنوان تحلیل روابط ایران و ترکیه: یک رویکرد نظری و روش شناختی، ترکیه، ایران و بحران آب در عراق به قلم نمرود رافائلی، جوانب نژادگرایانه ناسیونالیسم ترک به قلم ایلیاخیپولا و شکل گیری سازمان همکاری عمران منطقه ای به قلم بهجت کمال یشیل بورسا منتشر شده است.