آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۶
حوادث
۱۹

طمع گنج، جان 2 مهندس را گرفت

طمع پیدا کردن گنج از سوی مهندسان نیروگاه در حال احداث در مراوه تپه، جان دو نفرشان را گرفت.

به گزارش جام جم، ساعت 21 یکشنبه مردی با آتش نشانی و اورژانس مراوه تپه استان گلستان تماس گرفت و از ریزش تونلی در نزدیکی نیروگاه برق این شهرستان و گرفتار شدن چهار نفر در زیر آوار خبر داد. با وقوع این حادثه، گروهی از آتش نشانان، امدادگران اورژانس و تیمی از امدادگران هلال احمر برای نجات افراد گرفتار زیر آوار، در محل حاضر شده و امدادرسانی آغاز شد. در جریان این عملیات چهار مرد گرفتار از زیر خاک خارج شده و به بیمارستان منتقل شدند؛ اما دو نفر از مجروحان با توجه به تلاش پزشکان در بیمارستان جان باختند.

تاجی، فرماندار شهرستان مراوه تپه به ایسنا گفت: این نیروگاه در حال احداث بوده و هنوز به بهره برداری نرسیده است. به نظر می رسد، این افراد شش نفر بودند که چهار نفر داخل کانال برای حفاری رفته و دو نفر به عنوان نگهبان در خارج از کانال منتظر بودند. این افراد به صورت غیرمجاز و برای پیدا کردن اشیای قیمتی و زیر خاکی اقدام به حفاری کرده بودند که این حادثه رخ داد.

همچنین مرتضی اسعدی، رئیس دادگستری مراوه تپه به جام جم گفت: در پی عملیات احداث نیروگاه برق شهرستان مراوه تپه، مهندسان به تکه هایی از کوزه های قدیمی برخورد کردند و به طمع پیدا کردن عتیقه و سکه های قدیمی، شامگاه یکشنبه دو نفر از این مهندسان همراه سه نفر دیگر اقدام به حفر غیرمجاز کانال می کنند.

وی افزود: این افراد در جست وجوی گنج بودند که هنگام حفر کانال و ریزش خاک به علت سستی زمین منطقه، مدفون شدند. در این حادثه دو نفرفوت کرده و دو نفردیگر روانه بیمارستان شدند. در ارتباط با این پرونده یک نفر بازداشت و تحقیقات از او آغاز شده است.

به گفته این مقام قضایی، هر چند این افراد هنگام حفاری غیرمجاز، چند کوزه هم پیدا کرده اند، اما در این کوزه ها خبری از سکه های طلا و نقره نبوده است.