آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۶
دانش
۷

خودروی روز

نقشه های مرسدس برای تحول در نسل آینده اس کلاس

پرچمدار خودروهای لوکس مرسدس بنز، یعنی کلاس اس فعلی در سال 2014 معرفی شده و باید تا پایان این دهه یعنی سال 2020 دوام بیاورد.

به گزارش پدال، به نظر نمی رسد این موضوع برای این خودروی پیشتاز، مشکلی باشد؛ اما مرسدس از همین الان به فکر جانشین این خودرو است. اولین تصاویر جاسوسی از نسل آینده کلاس اس این خودرو را زیر پوشش و بدنه نسل فعلی نشان می دهد. هرچند سرنخ ها در مورد اندازه نشان می دهند نسل بعدی هم ابعادی مشابه نسل فعلی دارد، اما هنوز برای قضاوت بسیار زود است. آن گونه که از وضعیت گلگیرها پیداست، احتمالا عرض خودرو افزایش یابد.

بعلاوه اس کلاس جدید روی پلتفرم کاملا جدیدی ساخته خواهد شد. این موضوع نشان می دهد مرسدس به دنبال تنوع بخشی در قوای محرکه به سمت الکتریکی هاست. مثلا این مدل ها از پیشرانه هایی هیبریدی تا الکتریکی و هیدروژنی را شامل خواهند شد. با این وجود معماری اصلی بر مبنای انتقال نیرو به محور عقب حفظ می شود. مرسدس اس کلاس فعلی هم در نیمه عمر خود فیس لیفت دیگری را تجربه می کند. این فیس لیفت به همراه به روزرسانی در پیشرانه ها و تجهیزاتی چون رانندگی خودکار سطح 3 ارائه خواهد شد.

رنو نزدیک به 100 هزار دستگاه خودرو در ایران فروخته است

فروش رنو فرانسه به ایران در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 82 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 99هزار و 617دستگاه خودرو رسید.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد فقط در هشتمین ماه سال جاری میلادی 14هزار و 519 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است. بر این اساس مجموع فروش رنو به ایران در هشت ماهه نخست 2017 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 82 درصدی داشته است. همچنین فروش رنو در ایران در 12 ماهه سال 2016 نسبت به سال قبل از آن رشد 110 درصدی داشت و به 108هزار و 536 دستگاه رسید.