آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۳۷
حوادث
۱۹

نقشه عجیب دزد تلفن همراه برای اخاذی

مرد موتورسوار پس از سرقت تلفن همراه، با خانواده مالباخته تماس گرفت و به بهانه بستری شدن او در بیمارستان، دو میلیون تومان اخاذی کرد. سارق در بازجویی ها به ده ها فقره سرقت و اخاذی از مالباخته ها بابت مژدگانی، اعتراف و پلیس تصویرش را برای شناسایی سایر مالباخته ها منتشر کرده است.

به گزارش جام جم، ظهر 23 شهریور امسال، مردی با مراجعه به ماموران گشت کلانتری 159 بی سیم گفت: «لحظاتی پیش تلفن همراهم توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت هوندا به سرقت رفت. اکنون سارق با اعضای خانواده ام تماس گرفته و در ازای پس دادن تلفن، 200 هزار تومان خواسته است.» ماموران محل تردد سارق را در محدوده بیمارستان مهدیه تهران شناسایی و سرانجام سارق 30 ساله را دستگیر و چندین تلفن همراه سرقتی از او کشف کردند.

به مرور بر تعداد مالباخته ها افزوده شد و یکی از آنها گفت: «چند روز پیش در خیابان وحدت اسلامی بودم که سارق کیف دستی حاوی عابربانک و رمز آن، تلفن همراه و مدارک دیگرم را دزدید. من به کلانتری رفتم اما وقتی به خانه برگشتم، خانواده ام از دیدنم تعجب کردند و گفتند دقایقی پیش یکی از دوستانم با گوشی ام با آنها تماس گرفته و گفته است من تصادف کرده ام و برای انجام عمل جراحی نیاز فوری به دو میلیون تومان پول دارم. خانواده ام نیز بسرعت این مبلغ را واریز کردند» مالباخته های دیگر نیز به کارآگاهان گفتند سارق در ازای پس دادن تلفن های سرقتی، درخواست واریز مبالغ چند صد هزار تومانی کرده، اما پس از دریافت پول متواری شده بود.

سعید 30 ساله که سابقه نزاع و درگیری در پرونده دارد به ده ها فقره موبایل قاپی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این که دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم صادر شده است از همه مالباخته های احتمالی که به شناسایی تصویر موفق می شوند، خواست برای پیگیری شکایت خود به پایگاه ششم در خیابان نبرد شمالی، میدان نبرد، انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند.