آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۱۶۰
صنعت، معدن و بازرگانی
۳

خبر

تعیین مدیرعامل هواپیمایی هما

دنیای اقتصاد: هیات وزیران در جلسه روز گذشته، با انتصاب فرزانه شرفبافی به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موافقت کرد. وی اواخر تیر ماه با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود. شرفبافی، نخستین بانوی ایرانی است که توانسته مدرک دکترا در رشته هوافضا را از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کند.

پورسیف معاون فنی گمرک ایران شد

دنیای اقتصاد: با حکم رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، مجتبی پورسیف سرپرست معاونت فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران شد. پیش از این، فرود عسگری، رئیس کل فعلی گمرک جمهوری اسلامی ایران، مسوولیت معاونت فنی گمرک را به عهده داشت.

مناطق آزاد دروازه جذب سرمایه

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه مناطق آزاد مهم ترین دروازه های جذب سرمایه خارجی است، گفت: مناطق آزاد باید سهم خود را از سرمایه گذاری خارجی بگیرند.

مرتضی بانک در سفر به منطقه آزاد چابهار در نشست با مدیران این سازمان گفت: همان طور که دولت یازدهم اراده خود را در زمینه توسعه مناطق آزاد نشان داد، این دوره هم ثابت خواهد کرد که از اهمیت این مناطق غافل نیست. مشاور رئیس جمهوری افزود: مناطق آزاد در جهت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند، همچنین رسیدن به اقتصاد شکوفا و کارآمد در مناطق آزاد نیازمند تلاش، جدیت و اجرای دقیق برنامه ها منطبق با اهداف و قانون است. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ظرفیت استراتژیک منطقه آزاد چابهار در اقتصاد کشور گفت: چابهار می تواند نقطه طلایی اقتصاد کشور باشد و اهداف تعیین شده را اجرا کند. چابهار باید از فرصت های ایجاد شده در اقتصاد بین المللی استفاده کند که اگر قدر فرصت ها را ندانیم دیگر قابل بازسازی نیست. بانک افزود: کشورهای چین، هند و پاکستان جهش های بسیار بلندی در اقتصادشان داشته اند و چابهار می تواند از این جهش نهایت بهره را ببرد. چابهار یکی از نقاط بسیار مهم و استراتژیک کشور است. این منطقه در مسیری است که می تواند نقطه ارتباطی داخل و خارج از کشور باشد.