آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۱
جهان
۲۰

انفجار انتحاری مرگبار علیه شیعیان پاکستان

شامگاه پنجشنبه انفجاری انتحاری در نزدیکی یک زیارتگاه موسوم به «فتح پور شریف» در منطقه «جهل ماگسی» در ایالت بلوچستان واقع در جنوب غرب پاکستان که منطقه ای شیعه نشین بشمار می رود، 18 نفر را کشته و 22 تن دیگر را نیز زخمی کرد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است، اما مقام های پاکستانی همواره گروه های جدایی طلب بلوچ را در چنین اقدام هایی مسئول می دانند. به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری پاکستان، «سرفراز بگتی» وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاکستان در ارتباط با این حمله اعلام کرد انفجار رخ داده در نزدیکی در ورودی زیارتگاه فتح پور، انتحاری است. بر این اساس، مهاجم انتحاری قصد داشته خود را در میان زائران این زیارتگاه منفجر کند که با جلوگیری پلیس و نیروهای امنیتی روبه رو شده و بمب را منفجر کرد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

در همین ارتباط روز گذشته «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه، این انفجار انتحاری را محکوم و با دولت و ملت پاکستان و خانواده قربانیان این فاجعه خونبار ابراز همدردی کرد. وی تاکید کرد این گونه حملات کور و ناجوانمردانه به منظور ایجاد ناامنی در پاکستان و دامن زدن به فتنه و درگیری های مذهبی صورت می گیرد که لزوم هوشیاری و حفظ آرامش و وحدت دولت و ملت پاکستان را برای تداوم مبارزه با ترور و ریشه کنی خشونت در این کشور طلب می کند.

لازم به ذکر است که پیشتر در انفجاری مشابه در مزار «لعل شهباز قلندر» در منطقه «سهیون شریف» در ایالت سند پاکستان در ماه فوریه (بهمن - اسفند)نیز دست کم 88 نفر کشته شده بودند.