آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۹
اخبار کشور
۱۰

امیر پوردستان مطرح کرد: افزایش ظرفیت های دفاعی متناسب با تهدیدات پیش رو

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بر افزایش ظرفیت های دفاعی متناسب با تهدیدات پیش رو تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح پنجشنبه در جمع کارکنان ستاد آجا با اشاره به وضعیت کشور پیش از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، اظهار داشت: بلافاصله بعد از انقلاب ناامنی در کردستان آغاز شد. این اتفاق درست در زمانی رخ داد که تعدادی از فرماندهان ارتش که وابسته به رژیم پهلوی بودند، از ارتش تصفیه شده بودند و به همین خاطر، افسران جوان نیروی زمینی برای مقابله با ضدانقلاب به کردستان اعزام شدند. تحریم های اقتصادی فراوانی به ما تحمیل شد و در دوران بنی صدر و با اقداماتی که انجام داد، کمر توان رزمی ارتش شکسته شده بود.

امیر پوردستان ادامه داد: اما ارتش توانست در ظرف مدت کوتاهی خودش را آماده کرده و تا پایان جنگ بار اصلی دفاع مقدس را به دوش بکشد.

وی با اشاره به نقش بارز شهدای ارتش در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: اولین شهیدی که توانست معادلات سیاسی منطقه را برهم زند، شهید عباس دوران بود که با پرواز بر فراز بغداد مانع از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در عراق شد. همچنین تنها شهیدی که حتی به خاطر مرگ فرزندش جنگ را رها نکرد، شهید منفرد نیاکی فرمانده لشکر 92 زرهی بود.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در تمام دوران دفاع مقدس مسئولیت مرزهای کشور با نیروی زمینی ارتش بود، اظهار داشت: عراقی ها فکر می کردند توان دفاعی ما تمام شده است اما شاهد هستیم در روز دوم جنگ، 140 فروند از هواپیماهای ارتش اهدافی را در عمق خاک عراق مورد اصابت قرار می دهند این امر باعث می شود هنوز 10 روز از آغاز جنگ نگذشته بود که صدام از طریق نمایندگانی درخواست آتش بس را مطرح می کند.

وی با ابراز اینکه «دشمنی دشمنان با ما تمام نشده است»، گفت: امروز دشمن در حوزه جنگ نرم و نیمه سخت مقابل ما ایستاده است و ما باید متناسب با تهدیدات ظرفیت های دفاعی خود را بالا ببریم.