آرشیو یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۰
صفحه آخر
۱۲

در شانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا به افغانستان برگزار شد: تظاهرات گسترده در کابل علیه جنایات آمریکا و ناتو

مردم افغانستان در شانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا و هم پیمانانش به کشورشان دیروز در کابل و در چند شهر دیگر این کشور تظاهرات کردند و خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و ناتو از کشورشان شدند.

دیروز مردم افغانستان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که روی آن شعارهایی در محکومیت جنایات آمریکا و ناتو در افغانستان نوشته شده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در تظاهرات مردم افغانستان که به مناسبت شانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا و هم پیمانانش به کشورشان صورت گرفت، مردم فریاد می زدند «این همه سال جنایت دیگر بس است»، «از کشورما خارج شوید.» یکی از معترضان گفت: «هر روز شاهد بمباران شهرهایمان هستیم و هزاران تن از مردم بیگناه کشته می شوند. تظاهرکنندگان با اشاره به بمباران پی در پی شهرها و روستاهای افغانستان، خروج فوری نظامیان خارجی را از کشورشان خواستار شدند.

از سوی دیگر، حامد کرزای، رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به حضور آمریکا در منطقه گفت: حقیقت این است که سیاست آمریکا برای برقراری صلح در منطقه شکست خورده و به جای تحت کنترل درآوردن تروریسم در منطقه دروازه های بیشتری به روی آنها باز کرده است. وی همچنین از هند خواست که روابط مستقلی با افغانستان داشته باشد و برای مبارزه با تروریسم با افغانستان همکاری کند.

کرزای این را هم گفت که اگر هند حمایت کامل خود را برای پایان یافتن افراط گرایی نشات یافته از پاکستان در منطقه ارائه کند در این صورت صلح منطقه به دست می آید.