آرشیو یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۰
اخبار کشور
۳

قشقاوی: مخالف جدی استرداد نگار قدس کنی به آمریکا هستیم

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران به طور جدی مخالف استرداد نگار قدس کنی به آمریکا است، گفت: با وجود بارداری و شرایط مزاجی بسیار بد وی در زندان استرالیا، دولت این کشور هیچ همکاری با ایران نمی کند.

حسن قشقاوی، با اشاره به زندانی شدن نگار قدس کنی در زندان زنان استرالیا به بهانه نقض تحریم های آمریکا، گفت: با توجه به شرایط جسمانی خاص خانم کنی، مبنی بر بارداری وی، وزارت امور خارجه طی این چند ماه، چه از داخل کشور و چه از طریق نمایندگی ایران در استرالیا، به طور جدی پیگیر موضوع بوده و رایزنی هایی را انجام داده است، حتی سفیر استرالیا نیز احضار شده، اما متاسفانه شاهد بی اعتنایی شگفت انگیز دولت استرالیا نسبت به این امر انسانی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نگار قدس کنی هم بی گناه و هم باردار است، افزود: هر گونه ادعایی در خصوص نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، توسط این خانم اثبات نشده و واقعی نیست.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت استرالیا که تحت تاثیر دولت آمریکا است، با وجود تمام شعارهای حقوق بشری و انسانی خود، نه تنها حاضر نیست کمترین اصول اخلاقی، انسانی و حقوق بشری را در مورد این خانم که باردار بوده و هم اکنون در شرایط جسمانی نامناسبی به سر می برد، رعایت کند، حتی حاضر به همکاری با نمایندگی ایران در این کشور برای رسیدگی به وضعیت جسمانی وی نیست.

گفتنی است نگار قدسی کنی، شهروند ایرانی مقیم استرالیا که شش سال پیش به همراه همسرش راهی استرالیا شده است، از 16 ژوئن 2017 به اتهام نقض قوانین تجاری آمریکا از سوی مقامات قضایی استرالیا بازداشت شده است و در حالی که طبق گزارش منابع رسمی ماه های آخر بارداری خود را می گذراند همچنان در بازداشت به سر می برد. برای نخستین بار است که یک بانوی ایرانی بنا بر تقاضای استرداد آمریکا، از سوی دولت استرالیا دستگیر شده و قرار است تحویل واشنگتن شود.