آرشیو یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۰
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

*رنکینگ پاراتکواندوکاران در ماه اکتبر اعلام شد و براساس آن مهدی پوررهنما، سعید صادقیان پور و اصغر عزیزی در جایگاه نخست قرار گرفتند. در جدیدترین رنکینگ جهانی که از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شده است، صادقیان پور در وزن 61- کیلوگرم (K42) با 146 امتیاز هم چنان در صدر جدول قرار دارد و پوررهنما نیز در وزن 75- کیلوگرم (K44) با 169 امتیاز در صدر است. عزیزی هم در وزن 75+ کیلوگرم (K44) با یک پله صعود و کسب 145.20 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفته است. نمایندگان ایران با ترکیب پنج نفره سعید صادقیان پور، مهدی پوررهنما، محمود جعفرزاده، احمد نریمانی و اصغر عزیزی تمرینات خود را به منظور حضوری قدرتمندانه در هفتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که 27 مهرماه در لندن برگزار می شود، در مرکز جهانی تکواندو پیگیری می کنند.

* مسابقات انتخابی المپیک در بخش نوجوانان در کشور آرژانتین برگزار شد که امیررضا صفایی پور با کسب سه پیروزی و قرار گرفتن در جمع 16 نفر اول مستقیما به المپیک 2018 نوجوانان در آرژانتین صعود کرد. سوگند حداد دیگر نماینده ایران در این مسابقات در رده هفدهم قرار گرفت که این امر سبب شد که به عنوان رزرو در جدول قرار گیرد تا در صورتی که یکی از ورزشکاران صعود کرده به هر دلیلی نتواند در المپیک شرکت کند، سوگند حداد جایگزین وی می شود. از هر کشور تنها 2 ورزشکار دختر و پسر شانس صعود به المپیک را دارد و ایران می تواند در مسابقات آذرماه بنگلادش سهمیه بعدی خود را نیز کسب کند.

* تیم ملی واترپلوی کشورمان برای حضور در مسابقات فینا تراپی عازم مالت می شود. مسابقات فینا تراپی کمتر از دوهفته دیگر به میزبانی مالت برگزار می شود. برهمین اساس تیم ملی واترپلوی کشورمان عازم مالت می شود تا در این رقابت ها حضور داشته باشد.

* بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، ثبت نام نامزدهای تصدی پست ریاست فدراسیون والیبال از امروز (یکشنبه) آغاز می شود. کلیه افراد واجد شرایط علاقمند به احراز پست ریاست فدراسیون می توانند از فردا یکشنبه 16 مهرماه به مدت 10 روز کاری (ساعت 9 تا 15) برای دریافت فرم ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز به دبیرخانه مجمع واقع در فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند. محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال و دبیر مجمع انتخاباتی تاکید کرد که ثبت نام نامزدها بر اساس آئین نامه وزارت ورزش و جوانان انجام می شود.