آرشیو یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۹۰۵۲
شهرستان ها
۵

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل: مجوز زیست محیطی کارخانه تولید برق از زباله صادر شده است

اردبیل-خبرنگاررسالت: مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: مجوز نهایی برای احداث کارخانه تولید برق از زباله در اردبیل صادر شده و سرمایه گذار باید نسبت به عملیاتی کردن این پروژه اقدام کند.

محمد خداپرست در جلسه هماهنگی با مسئولان شهرداری اردبیل با محوریت بازیافت پسماند اظهار کرد: ما از چنین طرح های همراه و همگام با توجه جدی تر به محیط زیست استقبال می کنیم و بر این باوریم باید از مرحله سنتی و قدیمی جمع آوری و دفن زباله عبور کنیم.

وی تولید بیش از 600 گرم زباله را توسط هر شهروند اردبیلی یادآور شد و بیان داشت: آنچه که در این زمینه باید با همکاری شهرداری ها انجام شود فرهنگسازی برای کاهش تولید زباله و اجرای طرح تفکیک از مبدا است که می تواند مبدا رفع بسیاری از مشکلات و تنگناها باشد. مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تشکیل مستمر کمیته پسماند پزشکی، کشاورزی و شهری را یادآور شد و افزود: اتمام مطالعه مکان یابی پسماندهای ویژه استان اردبیل و همچنین مطالعه میزان پسماندهای پزشکی و وابسته این استان مورد توجه محیط زیست قرار گرفته است.خداپرست خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 14 بیمارستان استان اردبیل سیستم بی خطرسازی پسماندهای تولیدی راه اندازی شده و تلاشمان بر این است تا کلیه بیمارستان های دولتی و بخش خصوصی به این سیستم مجهز شوند.