آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۲
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید محمد عزیزریاضی

شهدا رفتند اما مسئولیت سنگینی به عهده ما گذاشتند

شهید محمد عزیزریاضی فرزند حاج حسنعلی در سال 1337 در یکی از روستاهای شهرستان نهزم در خانواده ای متدین و متعهد متولد شد.

بطور کلی در ابتدای کودکی با اسلام آشنا شد و نماز و روزه و سایر واجبات را بجا می آورد و در سال 1356 در رشته تحصیلی تجربی موفق به اخذ دیپلم گردید.

در اواخر سال 1356 به تهران رفت و در شهرک اکباتان به شغل شریف کارگری مشغول شد. در همان دوران بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی آغاز شده بود این شهید بزرگوار در همانجا بر علیه رژیم طاغوت دست بکار شد و با انقلابیون و دانشجویان مبارز در تظاهرات برعلیه رژیم شرکت فعال داشت.

در موقع پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام امت از تهران به رشت آمد و در زادگاه خود روستای نهزم فعالیت های اسلامی و انقلابی خود را شروع نمود. سپس با همکاری چند تن از برادران، انجمن اسلامی شهید مطهری را تشکیل داد و این انجمن را بصورت پایگاه مبارزه با منافقین و سایر گروهک های مرتد تبدیل نمود و تا آنجا که در توان داشت با منافقین در ستیز بود و هیچ گونه سازشی از خود نشان نداد. سپس شغل معلمی را پیشه گرفت و بعد از شرکت در تظاهرات مردمی در تاریخ 15 مهرماه سال 61 در بازار جمعه رشت به شهادت رسید.

قسمتی از وصیت شهید محمد عزیز ریاضی: ای برادر و خواهر مسلمان دست از اسلام و قرآن برندارید، شهدا رفتند اما مسئولیت سنگینی به عهده ما گذاشتند. از ولایت فقیه تا جان در بدن دارید حمایت کنید.