آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

«سینما حماسه» به مناطق محروم می رود

اکران کننده مردمی جشنواره عمار گفت: در قالب «سینماحماسه» که به صورت جهادی اجرا می شود، با سفر به روستاها و نقاط محروم، فیلم های عمار را برای مردم پخش می کنیم.

هادی سلامات، اکران کننده مردمی جشنواره عمار درباره اجرای طرح «سینماحماسه» در مناطق محروم خوزستان گفت: این طرح بر اساس برنامه جهادی اکران فیلم توسط شهید سیاح طاهری طراحی شده است و ما در این طرح به تمامی روستاها و نقاط محروم استان سفر می کنیم و آثار ارزشمند جشنواره مردمی فیلم عمار را برای مردم خصوصا جوانان و نوجوانان نمایش می دهیم.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: «سینماحماسه» در طول سال به صورت جهادی پیگیری و اجرا شده است اما در بازه های زمانی خاصی همچون هفته دفاع مقدس، دهه مبارک فجر و 13 آبان گسترده تر و پرشورتر برگزار می شود.

سلامات در ادامه سخنانش بیان کرد: در این طرح شاهد استقبال بسیار خوب مردم روستاها و شهرهای محروم استان خوزستان هستیم که ما را به این نتیجه رساند مردم این مناطق تا امروز از خوراک فرهنگی مناسب محروم بودند. میزان استقبال مردم از نمایش این فیلم ها به اندازه ای بود که در مواردی از ما درخواست پخش مجدد این آثار را می کردند. ما در قالب این برنامه، قهرمانانی را به آنها معرفی می کنیم که تا به حال با چنین افرادی آشنا نشده بودند.

این اکران کننده مردمی به برنامه های جانبی اکران های فیلم اشاره کرد و ادامه داد: در کنار نمایش فیلم های عمار در سطح مدارس، اقدام به اهدای نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به دانش آموزان مناطق محروم می کنیم. در قالب این طرح جهادی، آثاری همانند فیلم سینمایی «ترمینال غرب»، مستندهای «داد»، «شب نامه»، «نبرد پالمیرا»، فیلم کوتاه «علمک»، انیمیشن هایی با موضوع دفاع مقدس همچون «نبرد خلیج فارس» را برای مردم و دانش آموزان نمایش دادیم.