آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۳
صفحه آخر
۱۲

طرح نظامی آمریکا علیه کره شمالی لو رفت /سیا قصد داشت کیم جونگ اون را ترور کند

کره شمالی با انتشار گزارشی عنوان کرده به ااطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قصد داشته با استفاده از سموم بیولوژیک و شیمیایی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را ترور کند.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی هکرهای این کشور به طرح محرمانه آمریکا و کره جنوبی برای جنگ با کره شمالی از یک پایگاه در سئول دست پیدا کرده اند که نشان می دهد سیا قصد داشته با استفاده از سموم بیولوژیک و شیمیایی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را ترور کند.

این خبرگزاری اعلام کرده هکرهای پیونگ یانگ این برنامه ها را از یک پایگاه در سئول به دست آورده اند و به گفته یکی از اعضای دولت کره جنوبی، داده های سرقت شده شامل به روزترین برنامه ها برای جنگ تحت عنوان «برنامه های عملیاتی5015» هستند. گفته می شود 80 درصد از این اسناد و مدارک هنوز رمز گشایی نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، خبر گزاری کره شمالی در گزارش خود همچنین اظهار داشته «در ماه مه، (اردیبهشت) گروهی از تروریست ها که به دستور سیا و سرویس اطلاعاتی کره جنوبی وارد خاک کره شمالی شده بودند، قصد داشتند با استفاده از مواد شیمیایی و بیولوژیک «کیم جونگ اون» را ترور کنند که دستگیر شدند. گفته می شود که کیم جونگ اون از طرح ترور سیا بسیار خشمگین شده است.»

این خبرگزاری همچنین اعلام کرده «این رویداد ماهیت واقعی آمریکا به عنوان حامی اصلی تروریسم را نشان می دهد. در واقع آمریکا آفتاب پرستی است که برای توجیه سرنگونی دولت های کشورهای دیگر به دست خود با اتکا به تروریسم مدام رنگ عوض می کند.»

خبرگزاری پیونگ یانگ همچنین آورده: «آمریکا نبرد علیه تروریسم را بهانه ای برای توجیه مداخلات خود در افغانستان، عراق و لیبی قرار داده است».

گفتنی است، وزارت دفاع کره جنوبی پیشتر افشا کرده بود که شبکه آنلاینش در ماه مه مورد حمله هکرها قرار گرفته اما ماهیت این حمله سایبری را افشا نکرده بود. یک مقام کره جنوبی هم برای توجیه این رسوایی اعلام کرده بود ارتش کره جنوبی به صورت عمدی این اسناد محرمانه را با هدف داشتن استراتژی دوم افشا کرده است. هکرهای کره شمالی بعد از این افشاگری به حمله به سایت های دولتی، بانک ها و کمپانی سونی متهم شدند!